Počet záznamů: 1  

Historie pražské paroplavby

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Vichta, František - Autor
    Vydání 1. - 215 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 x 23 cm
    ISBN 978-80-7339-124-9
    Pražská paroplavební společnost
    19.-21. století 1865-2008
     říční doprava  paroplavba  osobní vodní doprava  parníky
     Praha (Česko)
     monografie  obrazové publikace
    SignaturaC 371.175
    Umístění
    Historie pražské paroplavby
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( region )jen prezenčněC 371.175 P   

    Údaje o názvuHistorie pražské paroplavby / František Vichta
    Záhlaví-jméno Vichta, František (Autor)
    Údaje o vydáníVydání 1.
    NakladatelČeské Budějovice : Pražská paroplavební společnost a.s. ... ve Vydavatelství MCU s.r.o., 2008
    Fyz.popis215 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 x 23 cm
    ISBN978-80-7339-124-9
    Číslo nár. bibl.cnb001866567
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Jazyková pozn.České, německé a anglické resumé
    Dal.odpovědnost Pražská paroplavební společnost (Nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla Pražská paroplavební společnost * 19.-21. století * 1865-2008 * říční doprava - Česko - 19.-21. století * paroplavba - Česko - 19.-21. století * osobní vodní doprava - Česko - 19.-21. století * parníky - Česko - 19.-20. století * Praha (Česko)
    Forma, žánr monografie * obrazové publikace
    Konspekt656.62 - Říční doprava
    MDT 656.62 , 656.6:[629.54-81] , 656.6.025.2 , 629.54-81 , (437.311) , (048.8) , (084.11)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Historie pražské paroplavby
    Kniha líčí historii paroplavby v Čechách od roku 1838, kdy bylo uděleno první privilegium na paroplavbu v naší zemi. První parníky pluly po Labi do Drážďan. Zásadní pro paroplavbu v Praze byl vznik Pražské paroplavební společnosti v roce 1865. Od té doby jezdily parníky na Zbraslav a do Štěchovic. Po období prosperity během první republiky došlo ke stagnaci a k převodu akcií na Čs. akciovou plavební společnost Labskou (v r. 1937). Lodě pluly z Prahy až na Slapy, přičemž nejvíce přepravených osob bylo v roce 1955. Od 60. let 20. století se parníky staly součástí městské dopravy. Od 90. let se PPS vrátila do soukromých rukou. Kniha dále podrobně líčí lodní park PPS od velkých kolesových parníků po malé vrtulové parníky. Kapitola je věnována i typům používaných parních strojů. V závěru popis oblíbených tras. Dobové fotografie a dokumenty, jízdní řády, technické nákresy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.