Počet záznamů: 1  

Macbeth, op. 23

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    zvukový dokument


     Strauss, Richard, 1864-1949. - Skladatel
    Praha : Radioservis, p2014 - 1 zvuková deska (59:30) : digital, stereo ; 12 cm
    8590236072824
      Lenárd, Ondrej, - Dirigent   Strauss, Richard,
    19.-20. století
     symfonické básně  fantazie (hudba)
     fantazie (hudba)  symfonické básně  kompaktní disky
    SignaturaHCD 8.762
    Macbeth, op. 23
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( hudební )k vypůjčeníHCD 8.762   

    Uniform title Macbeth
    Title statementMacbeth, op. 23 [zvukový záznam] ; Aus Italien, op. 16 / Richard Strauss
    Main entry-name Strauss, Richard, 1864-1949. (Composer)
    Issue dataPraha : Radioservis, p2014
    Phys.des.1 zvuková deska (59:30) : digital, stereo ; 12 cm
    National bibl. num.cnb002631612
    NoteOp. 23, symfonická báseň pro orchestr (1888, 1891, TrV 163); op. 16, symfonická fantazie pro orchestr (1886, TrV 147). Kompaktní deska (DDD). Durata: 18:51 ; 40:36
    Další poznámkaNahráno ve Studiu 1 Českého rozhlasu v Praze - Vinohradech v prosinci 2013 (1) a v březnu 2014 (2-5)
    Another responsib. Lenárd, Ondrej, 1942- (Conductor)
    Strauss, Richard, 1864-1949. Aus Italien
    Another responsib. Symfonický orchestr Českého rozhlasu (Performer)
    Subj. Headings 19.-20. století * symfonické básně - Německo - 19.-20. století * fantazie (hudba) - Německo - 19.-20. století
    Form, Genre fantazie (hudba) * symfonické básně * kompaktní disky
    Cast/Featuring symfonický orchestr (1)
    Conspect785 - Instrumentální hudba. Symfonická hudba. Hudba pro více nástrojů
    UDC 78.083.3 , 785.11.04 , 785.11.083.3 , 785.11 , (430) , (086.76)
    CountryČesko
    Document kindAudio documents
    Macbeth, op. 23
    Ondrej Lenárd studoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě ve třídě profesora Ľudovíta Rajtera a již během studií získával cenné umělecké zkušenosti při spolupráci s profesionálními tělesy. Po absolutoriu v roce 1962 zahájil svoji uměleckou dráhu jako sbormistr a dirigent opery Slovenského národního divadla v Bratislavě, kde v letech 1984-1986 působil ve funkci šéfdirigenta a později šéfa opery (1997-1998). Od roku 1970 byl dirigentem a v letech 1977-1990 šéfdirigentem Symfonického orchestru Slovenského rozhlasu v Bratislavě. Cílevědomá práce, spontánní muzikantský a originální přístup ke každé interpretované skladbě a dosažené výsledky ho v následujícím desetiletí 1991-2001 dovedly až ke spolupráci se Slovenskou filharmonií (od r. 1991 šéfdirigent, v letech 1993-2001 umělecký ředitel). V roce 1978 zároveň působil jako stálý hostující dirigent Japan Shinsei Symphony Orchestra v Tokiu a v roce 1993 se stal šéfdirigentem a hudebním ředitelem tohoto renomovaného japonského orchestru. V roce 2000 byl jmenován čestným dirigentem Tokijské filharmonie. Ondrej Lenárd spolupracuje s předními evropskými orchestry a sólisty (P. Dvorský, G. Beňačková, J. Obrazcovová, M. Freni, P. Cappuccilli, E. Urbanová, S. Kopčák ad.). Dirigoval ve Vídeňské státní opeře, v Houston Grand Opera, v Teatro Liceo v Barceloně, v Teatro San Carlo v Neapoli, ve Státní opeře v Budapešti, v Národním divadle a Státní opeře v Praze, hostoval v Kanadě, Brazílii, USA, Japonsku. Z poslední doby připomeňme mj. uvedení Pucciniho Tosky se souborem Státní opery Praha v Salcburku (2006), Verdiho Maškarního plesu s Nikkai Opera Company v Tokiu (2007) a koncertní řadu s Tokijskou filharmonií (2008). V roce 2008 měla pod jeho taktovkou premiéru Prodaná nevěsta v Národním divadle a Bohéma ve Státní opeře Praha. Od sezony 2011/2012 je Ondrej Lenárd šéfdirigentem SOČR. Hudební začátky Richarda Strausse (1864-1949) vedl jeho otec, hornista orchestru mnichovské Dvorní opery Franz Strauss, zastánce tradičních hudebních forem. Pod otcovým vlivem vznikaly první synovy skladby - smyčcový kvartet, sonáta, instrumentální koncert, symfonie. Roku 1886 napsal Strauss mezi červencem a zářím symfonické dílo Aus Italien (Z Itálie). Je výsledkem cesty do Itálie, kterou mladému skladateli otec daroval jako projev úcty k dobám, kdy umělci do této země jezdili za inspirací a zkušenostmi. Richard Strauss včlenil mimohudební dojmy do čtyřvětého vzorce a výsledek označil za dílo přechodu. S klasickým symfonickým cyklem má společného málo, spíše je zvukovým sledem charakteristických obrazů. Není dodrženo obvyklé pořadí vět (pomalá věta je na třetím místě), ani jejich struktura. Vlasta Reittererová Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.