Počet záznamů: 1
Sozanský, Jiří, 1946- - Autor - Umělec
Vydání první - 263 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, plány, faksimile ; 29 x 30 cm
ISBN 978-80-904962-3-1
Cassling, Robin, - Překladatel Cravens, Craig Stephen, - Překladatel Drury, Richard, - Překladatel
Sozanský, Jiří, 1946-
20. století 1977-1997
české výtvarné umění moderní umění multimediální projekty
katalogy výstavSignatura B 56.093 Umístění 72/76.071 - Výtvarníci, výtvarnice Údaje o názvu Mezní situace = Extreme situations / Jiří Sozanský ; překlad: Robin Cassling, Craig Cravens, Richard Drury Souběž.n. Extreme situations Záhlaví-jméno Sozanský, Jiří, 1946- (Autor) (Umělec) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Symposion z.s., 2015 Fyz.popis 263 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, plány, faksimile ; 29 x 30 cm ISBN 978-80-904962-3-1 Poznámky Vydáno u příležitosti výstavy Jiřího Sozanského, GASK - Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora, 10.5.-25.10.2015. Životopisná data, přehled ocenění Jazyková pozn. Částečně souběžný anglický text, anglické resumé Dal.odpovědnost Cassling, Robin, 1967- (Překladatel)
Cravens, Craig Stephen, 1965- (Překladatel)
Drury, Richard, 1967- (Překladatel)
Dal.odpovědnost Galerie Středočeského kraje (Praha a Kutná Hora, Česko) (Organizátor akce)
Předmět.hesla Sozanský, Jiří, 1946- * 20. století * 1977-1997 * české výtvarné umění - 20. století * moderní umění - Česko * multimediální projekty - Česko - 20. století Forma, žánr katalogy výstav Konspekt 72/76 - Výtvarné umění MDT 72/76(437.3) , 7.036/.038 , 004.032.6:005.591 , (437.3) , (083.824) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; angličtina Ve volném výběru 72/76.071 - Výtvarníci, výtvarnice Druh dok. KNIHY Obsahem této publikace je podstatná část mého životního příběhu a zkušeností, kterých jsem nabyl na cestě za poznáním, co je člověk. Téma mezních situací, jímž se systematicky po desetiletí zabývám, pro mě stále zůstává stimulem k dalším projektům. Je to mise, pro kterou jse se rozhodl sám a dobrovolně na počátku sedmdesátých let. Chtěl jsem se dopátrat, čím člověk ve své podstatě je a jak reaguje v mezních situacích. Můj zájem o tuto rovinu lidskéhobytí jednoduše vyplynul z faktu, že jsem vyrostl a dospěl v klimatu společnosti, kde vládl totalitní režim. Nikdy jsem to nepovažoval za ztrátu, ale naopak za výhodu. Díky této zkušenosti, jsem byl schopen jisté empatie ve vztahu k realitě, kterou jsem sám neprožil. Mám na mysli období nacistické okupace, jímž prošla generace našich rodičů. Proces tvorby byl pro mě osvědčeným způsobem, jak se vzpetřít zůvli a manipulacím, které jsou průvodním jevem praxe všech totalitních režimů. Bylo by naivní považovat je za překonané a budoucnost za bezpečný a přehldný terén, v němž budoucí generace půjdou jen po rovných cestách. Jiří Sozanský Publikace doprovází stejnojmenou výstavu v GASK, 2015. Ve své tvorbě se malíř a sochař Jiří Sozanský (1946) řečí zápasu, boje, zoufalého tlaku a protitlaku vyjadřuje k dobově aktuálnímu i nadčasovému tématu zhroucení osvícenských hodnot mravního řádu a jejich nahrazení zuřivým „popravištěm svědomí“. Sozanského výstava MEZNÍ SITUACE je obsahově vymezena dvěma významnými výročími: 70. výročím ukončení druhé světové války a 20. výročím ukončení války na Balkáně. Projekt vychází ze studia dokumentárních materiálů, deníkových záznamů, dobových výpovědí a z autentických zážitků autora z míst, kde se tragédie odehrávaly – Terezín, Osvětim, Buchenwald, Sarajevo, Mostar. Sozanský se tématem II. světové války a holocaustu zabývá od svých studijních let, jeho diplomovou prací na Akademii výtvarných umění v Praze byla plastika na téma Deník Alberta Speera. Dílo je v majetku Památníku Terezín, se kterým autor dlouhodobě spolupracuje. Komplexní, výtvarně dramatický projekt, který autor bude prezentovat v GASK, předpokládá využití různých na sebe navazujících formálních řešení od klasické kresby a grafiky, přes výtvarné instalace a objekty, bronzové plastiky až po práci s novými médii. O přínosu výstavy píše její spolukurátor Jiří T. Kotalík: „Jiří Sozanský se rozsáhlým projektem MEZNÍ SITUACE po boku legendárních Goyových cyklů Los Caprichos a Hrůzy války vrací k věčnému tématu člověka v mezní situaci, aby intenzivní uměleckou reflexí evokoval klima rozvratu a zkázy a hledání naděje v beznaději, které zůstávají i do dnešní doby varovným mementem globální civilizace.“ Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1