Počet záznamů: 1
Doubek, Oldřich, 1908-1989 - Autor
První vydání - 420 stran, 8 stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 cm
ISBN 978-80-7485-099-8
Jindra, Miroslav, - Autor
Doubek, Oldřich, 1908-1989
Československé aerolinie
1925-1950
dopravní piloti civilní letectví letecká doprava politická perzekuce
autobiografieSignatura C 197.519 Umístění 656.7 - Letecká doprava Údaje o názvu Ikarové bez legend a bájí : velký příběh o létání a dosud neznámé poválečné historii letectví ve světle archivu StB / Oldřich Doubek, Miroslav Jindra Záhlaví-jméno Doubek, Oldřich, 1908-1989 (Autor) Údaje o vydání První vydání Nakladatel Brno : Barrister & Principal, 2016 Fyz.popis 420 stran, 8 stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 cm ISBN 978-80-7485-099-8 Kč 349,00 Číslo nár. bibl. cnb002840516 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Dal.odpovědnost Jindra, Miroslav, 1969- (Autor)
Předmět.hesla Doubek, Oldřich, 1908-1989 * Československé aerolinie * 1925-1950 * dopravní piloti - Československo * civilní letectví - Československo * letecká doprava - Československo * politická perzekuce - Československo Forma, žánr autobiografie Konspekt 656.6/.7 - Vodní a letecká doprava 929 - Biografie MDT 656.7-051 , 929 , 656.7 , 323.28 , (437) , (092) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 656.7 - Letecká doprava Druh dok. KNIHY V osobním vyprávění pilota Oldřicha Doubka se jedinečným způsobem odráží historie československého letectví v období let 1925 až 1950. V době, kdy se létání považovalo za druh „šílenství“, patřil mezi „Ikary“, kteří se ve vojenském letectvu rozhodli věrně sloužit nové Československé republice. Působil u stíhacích i bombardovacích letek a jako jeden z mála pilotoval i čs. hydroplány v Boce Kotorské. Své letecké zkušenosti pak uplatnil ve firmě Baťa, kde létání za mlhy a nepříznivého počasí, bez přístrojů i rádia bylo každodenním riskem i ziskem firemních pilotů. V roce 1935 se mu splnil sen, když se stal teprve jedenáctým pilotem Československých státních aerolinií a na své konto si připsal moderní typy letadel včetně Savoie Marchetti 73. V letech nacistické okupace byl za odbojovou činnost několik měsíců vězněn. Aktivně se zapojil do poválečné obnovy Aerolinií. V roce 1947 vystupoval jako mluvčí stávky létajícího personálu, která svým rozsahem a důsledky neměla v historii civilního letectví v Evropě obdoby. V roce 1950 byl mezi desítkami těch, které komunistický režim ze dne na den zbavil možnosti létat a kvalifikovaným zaměstnancům nabídl alternativu dělnických profesí a občanské šikany. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1