Počet záznamů: 1  

Ikarové bez legend a bájí

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Doubek, Oldřich, 1908-1989 - Autor
    První vydání - 420 stran, 8 stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 cm
    ISBN 978-80-7485-099-8
      Jindra, Miroslav, - Autor
     Doubek, Oldřich, 1908-1989
    Československé aerolinie
    1925-1950
     dopravní piloti  civilní letectví  letecká doprava  politická perzekuce
     autobiografie
    SignaturaC 197.519
    Umístění 656.7 - Letecká doprava
    Ikarové bez legend a bájí
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 197.519   

    Údaje o názvuIkarové bez legend a bájí : velký příběh o létání a dosud neznámé poválečné historii letectví ve světle archivu StB / Oldřich Doubek, Miroslav Jindra
    Záhlaví-jméno Doubek, Oldřich, 1908-1989 (Autor)
    Údaje o vydáníPrvní vydání
    NakladatelBrno : Barrister & Principal, 2016
    Fyz.popis420 stran, 8 stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 cm
    ISBN978-80-7485-099-8 Kč 349,00
    Číslo nár. bibl.cnb002840516
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Dal.odpovědnost Jindra, Miroslav, 1969- (Autor)
    Předmět.hesla Doubek, Oldřich, 1908-1989 * Československé aerolinie * 1925-1950 * dopravní piloti - Československo * civilní letectví - Československo * letecká doprava - Československo * politická perzekuce - Československo
    Forma, žánr autobiografie
    Konspekt656.6/.7 - Vodní a letecká doprava
    929 - Biografie
    MDT 656.7-051 , 929 , 656.7 , 323.28 , (437) , (092)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru656.7 - Letecká doprava
    Druh dok.KNIHY
    Ikarové bez legend a bájí
    V osobním vyprávění pilota Oldřicha Doubka se jedinečným způsobem odráží historie československého letectví v období let 1925 až 1950. V době, kdy se létání považovalo za druh „šílenství“, patřil mezi „Ikary“, kteří se ve vojenském letectvu rozhodli věrně sloužit nové Československé republice. Působil u stíhacích i bombardovacích letek a jako jeden z mála pilotoval i čs. hydroplány v Boce Kotorské. Své letecké zkušenosti pak uplatnil ve firmě Baťa, kde létání za mlhy a nepříznivého počasí, bez přístrojů i rádia bylo každodenním riskem i ziskem firemních pilotů. V roce 1935 se mu splnil sen, když se stal teprve jedenáctým pilotem Československých státních aerolinií a na své konto si připsal moderní typy letadel včetně Savoie Marchetti 73. V letech nacistické okupace byl za odbojovou činnost několik měsíců vězněn. Aktivně se zapojil do poválečné obnovy Aerolinií. V roce 1947 vystupoval jako mluvčí stávky létajícího personálu, která svým rozsahem a důsledky neměla v historii civilního letectví v Evropě obdoby. V roce 1950 byl mezi desítkami těch, které komunistický režim ze dne na den zbavil možnosti létat a kvalifikovaným zaměstnancům nabídl alternativu dělnických profesí a občanské šikany. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.