Počet záznamů: 1  

Socializace do školního jazyka

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Šalamounová, Zuzana, 1984- - Autor
    Vydání první - 188 stran ; 23 cm
    ISBN 978-80-210-8060-7
    Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae = Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity,
     základní školy  jazyk a vzdělávání  děti školního věku  komunikační dovednosti  verbální komunikace  pedagogická komunikace  socializace
     monografie
    SignaturaC 368.824
    Umístění
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 368.824   

    Údaje o názvuSocializace do školního jazyka / Zuzana Šalamounová
    Záhlaví-jméno Šalamounová, Zuzana, 1984- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelBrno : Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2015
    Fyz.popis188 stran ; 23 cm
    ISBN978-80-210-8060-7
    Číslo nár. bibl.cnb002765897
    Edice/vedl.záhl. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta. Spisy ; 440
    Poznámky200 výtisků
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla základní školy * jazyk a vzdělávání * děti školního věku * komunikační dovednosti * verbální komunikace * pedagogická komunikace * socializace
    Forma, žánr monografie
    Konspekt81 - Lingvistika. Jazyky
    MDT 373.3 , 81:37.0 , 316.346.32-053.5 , 316.77:81'42 , 316.772.2 , 316.772.4:37 , 316.614 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Socializace do školního jazyka
    Socializace do školního jazyka
    Na první pohled by se mohlo zdát, že ve škole se hovoří stejně jako všude jinde. Školní jazyk je však natolik specifický, že se o něm mnohdy uvažuje jako o cizím jazyce svého druhu. Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se proto spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. Tento proces, označovaný jako socializace do školního jazyka, přibližuje předložená monografie. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a poté jakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.