Počet záznamů: 1
Smetáčková, Irena, 1976- - Autor
Vydání první - 274 stran : ilustrace (některé barevné) ; 21 cm
ISBN 978-80-7419-229-6
Gender sondy ;
2011-2013 2011-2020
děti školního věku gender sociální role maskulinita feminita školní třídy sociálněpsychologický výzkum sociálněpsychologický výzkum
monografieSignatura C 366.998 Umístění 316.6 - Sociální psychologie. Chování Údaje o názvu Genderové představy a vztahy : sociální a kognitivní aspekty vývoje maskulinity a femininity v průběhu základní školy / Irena Smetáčková Záhlaví-jméno Smetáčková, Irena, 1976- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2016 Fyz.popis 274 stran : ilustrace (některé barevné) ; 21 cm ISBN 978-80-7419-229-6 Kč 499,00 Číslo nár. bibl. cnb002781439 Edice Gender sondy (Sociologické nakladatelství) Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla 2011-2013 * 2011-2020 * děti školního věku * gender * sociální role * maskulinita * feminita * školní třídy * sociálněpsychologický výzkum - Česko - 2011-2020 * sociálněpsychologický výzkum - metodologie Forma, žánr monografie Konspekt 316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace MDT 316.346.32-053.5 , 316.66-055.1/.3 , 316.663 , 314.117-055.1 , 314.117-055.2 , 37.091.252 , 316.6:001.891 , (437.3) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 316.6 - Sociální psychologie. Chování Druh dok. KNIHY Kniha řeší tři základní okruhy otázek: 1. Jaké představy o maskulinitě a femininitě (tzv. genderová schémata) si vytvářejí děti ve věku 6 až 15 let? 2. Jak se ve smíšených školních kolektivech projevuje gender? Jaké vztahy mezi sebou chlapci a dívky mají? 3. Jak spolu souvisí kognitivní a sociální oblast genderového vývoje? Jak dětská genderová schémata ovlivňují komunikaci a vztahy ve smíšených skupinách, a naopak? Ke každé z otázek jsou představeny aktuální zahraniční výzkumy, psychologické a sociologické teorie a výsledky autorčina vlastního výzkumu. Výzkumu se účastnilo 435 dětí z 20 školních tříd pokrývajících všechny ročníky základní školy. V každé třídě byla provedena případová studie s využitím pozorování, kresby ideální dívky a ideálního chlapce, sociometrického ratingového dotazníku a rozhovorů s dětmi a s vyučujícími. Výzkum ukázal, že genderová schémata jsou založena na znacích socio-kulturní povahy a jsou silně komplementární. Schémata mladších dětí jsou homogenní, u starších dětí narůstá flexibilita a variabilita schémat. Ve třídách děti i vyučující často používají dělení na dívky a chlapce. Vztahy mezi oběma genderovými podskupinami jsou horší než uvnitř skupin. Při vzájemném kontaktu děti často tematizují genderové hranice. Konkrétně byly identifikovány tři praktiky používané k obhajobě existujících hranic femininity a maskulinity a jedna praktika, která tyto hranice měnila. Kniha přináší vhled do genderové struktury dětských životů. Jako taková může být přínosem pro všechny, kteří s dětmi pracují a snaží se lépe porozumět jejich světu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1