Počet záznamů: 1  

Rákoska v dílně lidskosti

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Vošahlíková, Pavla, 1951- - Autor
    Vydání první - 309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; 20 cm
    ISBN 978-80-200-2533-3
    Historie
    19. století
     dějiny školství  vzdělávací reformy  národnostní otázka  učitelská profese  učitel a žák
     monografie
    SignaturaC 366.525
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Rákoska v dílně lidskosti
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 366.525   

    Údaje o názvuRákoska v dílně lidskosti : česká škola v 19. století očima účastníků / Pavla Vošahlíková
    Záhlaví-jméno Vošahlíková, Pavla, 1951- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Academia, 2016
    Fyz.popis309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; 20 cm
    ISBN978-80-200-2533-3
    Číslo nár. bibl.cnb002723241
    Edice Historie (Academia)
    PoznámkyNa obálce nad názvem: 1774-1864
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické a německé resumé
    Předmět.hesla 19. století * dějiny školství - Česko - 19. století * vzdělávací reformy - Česko - 19. století * národnostní otázka - Česko - 19. století * učitelská profese - Česko - 19. století * učitel a žák - Česko - 19. století
    Forma, žánr monografie
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT 37.091(091) , 37.014.3 , 323.11:316.356.4(091) , 37.091.12 , 37.064.2 , (437.3) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Druh dok.KNIHY
    Rákoska v dílně lidskosti
    Vyhlášení všeobecné školní povinnosti v českých zemích v roce 1774 v rámci habsburské monarchie bylo prvním krokem na cestě školy k všeobecně respektované instituci. O charakteru a poslání školy rozhodoval stát i církev. Během 19. století nastolily české národně emancipační snahy témata jako otázka vyučovacího jazyka a interpretace národních dějin, literatury, umění, vědy, hospodářské prosperity apod. V oblasti socializace dětí a mládeže integrační roli škola plnila, její návštěva se stala v průběhu 19. a 20. století pro většinu obyvatel samozřejmostí. Postupně se objevilo mnoho pokusů zdokonalovat ji. Vždy však platilo, že škola působila současně jako nástroj, zrcadlo i součást proměnlivého životního stylu, a toto různorodé poslání plní i nadále. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.