Počet záznamů: 1
Vošahlíková, Pavla, 1951- - Autor
Vydání první - 309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; 20 cm
ISBN 978-80-200-2533-3
Historie
19. století
dějiny školství vzdělávací reformy národnostní otázka učitelská profese učitel a žák
monografieSignatura C 366.525 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Rákoska v dílně lidskosti : česká škola v 19. století očima účastníků / Pavla Vošahlíková Záhlaví-jméno Vošahlíková, Pavla, 1951- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Academia, 2016 Fyz.popis 309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; 20 cm ISBN 978-80-200-2533-3 Číslo nár. bibl. cnb002723241 Edice Historie (Academia) Poznámky Na obálce nad názvem: 1774-1864 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické a německé resumé Předmět.hesla 19. století * dějiny školství - Česko - 19. století * vzdělávací reformy - Česko - 19. století * národnostní otázka - Česko - 19. století * učitelská profese - Česko - 19. století * učitel a žák - Česko - 19. století Forma, žánr monografie Konspekt 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání MDT 37.091(091) , 37.014.3 , 323.11:316.356.4(091) , 37.091.12 , 37.064.2 , (437.3) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY Vyhlášení všeobecné školní povinnosti v českých zemích v roce 1774 v rámci habsburské monarchie bylo prvním krokem na cestě školy k všeobecně respektované instituci. O charakteru a poslání školy rozhodoval stát i církev. Během 19. století nastolily české národně emancipační snahy témata jako otázka vyučovacího jazyka a interpretace národních dějin, literatury, umění, vědy, hospodářské prosperity apod. V oblasti socializace dětí a mládeže integrační roli škola plnila, její návštěva se stala v průběhu 19. a 20. století pro většinu obyvatel samozřejmostí. Postupně se objevilo mnoho pokusů zdokonalovat ji. Vždy však platilo, že škola působila současně jako nástroj, zrcadlo i součást proměnlivého životního stylu, a toto různorodé poslání plní i nadále. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1