Počet záznamů: 1  

Rozumět hudbě

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


    Vydání první - 85 stran : ilustrace ; 22 cm
    ISBN 978-80-7331-376-0
      Havlík, Jaromír, - Editor
     hudební analýza  hudební teorie  hudební interpretace  hudební tektonika
     sborníky konferencí
    SignaturaC 366.587
    Umístění 781 - Teorie hudby
    Rozumět hudbě
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidickájen prezenčněC 366.587   

    Údaje o názvuRozumět hudbě : sborník vybraných příspěvků z kolokvia Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice pořádaného KTDH HAMU 26.11.2014 v Praze / Jaromír Havlík (ed.)
    Záhlaví-akce Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice (kolokvium) (2014 : Praha, Česko) (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Akademie múzických umění v Praze, 2015
    Fyz.popis85 stran : ilustrace ; 22 cm
    ISBN978-80-7331-376-0
    Číslo nár. bibl.cnb002776380
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Havlík, Jaromír, 1950- (Editor)
    Předmět.hesla hudební analýza * hudební teorie * hudební interpretace * hudební tektonika
    Forma, žánr sborníky konferencí
    Konspekt781 - Hudební teorie
    MDT 781 , 781.68 , 781.6 , (062.534)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru781 - Teorie hudby
    Druh dok.KNIHY
    Rozumět hudbě
    Je třeba rozumět hudbě, kterou posloucháme? Je třeba rozumět hudbě, kterou interpretujeme? Co to vůbec znamená rozumět hudbě? Lze skladatelův záměr při nastudování nové skladby poznat a pochopit intuicí, nebo je smysluplné (či dokonce nezbytné) zapojit myšlení? Je vnímání a poznávání hudby, její komponování, interpretace, poslech a prožitek toho všeho proces probíhající vědomě, nebo na úrovni podvědomí? Potřebuje interpret rozebírat skladbu, kterou studuje? Pokud ano – co, proč a jak rozebírat? Čeho si v notovém zápisu všímat? Lze k nalezení vlastní představy o nově studované skladbě a k jejímu následnému vystavění dospět na základě pocitu, nebo úvahy? Tyto a mnohé další otázky se snaží zodpovědět sborník sestavený z výboru příspěvků, jež zazněly na kolokviu Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice. Autory jednotlivých příspěvků jsou Vladimír Tichý, Jiřina Dvořáková, Elena Knápková, Lubomír Spurný, Tomáš Krejča, Otomar Kvěch a Jaromír Havlík. Zabývají se např. problematikou výuky předmětu Rozbor skladeb, analýzou klavírních skladeb Oliviera Messiaena, metodologií výuky hudební analýzy a dalšími tématy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.