Počet záznamů: 1
Etická výchova
Havlíková, Dagmar - Autor
1. vyd. - Plzeň : Fraus, 2013 - 80 s. : il.
ISBN 978-80-7238-993-3, ISBN 978-80-7489-114-4
Drábková, Blanka - Autor Vymětal, Jiří - Autor
etická výchova
učivo základních škol učivo víceletých gymnázií
učebnice základních škol učebnice středních škol pracovní sešityUmístění Údaje o názvu Etická výchova : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Pracovní učebnice / Dagmar Havlíková, Blanka Drábková, Jiří Vymětal Část názvu Pracovní učebnice Záhlaví-jméno Havlíková, Dagmar (Autor) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Plzeň : Fraus, 2013 Fyz.popis 80 s. : il. ISBN 978-80-7238-993-3 978-80-7489-114-4 Poznámky K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Poznámky Podnázev v tiráži: pracovní učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Dal.odpovědnost Drábková, Blanka (Autor)
Vymětal, Jiří (Autor)
Předmět.hesla učivo základních škol učivo víceletých gymnázií Předmět.hesla etická výchova Forma, žánr učebnice základních škol * učebnice středních škol * pracovní sešity Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice MDT 37.034 , (075.2) , (075.3) , (076.1) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Pracovní učebnice Etická výchova nabízí výklad základních pojmů a jejich procvičování v jedné knize. Etická výchova používá nejvíce zážitkovou metodu a učení posilováním žádoucího chování. Záměrem je vytvořit si na dané téma vlastní názor a osvojit si přiměřené postoje. Základním cílem etické výchovy je vést žáky k prosociálnímu způsobu chování, tj. schopnosti učinit něco dobrého pro druhého bez očekávání vnější odměny nebo protislužby. Pokud si žák osvojí prosociální postoje a chování, s velkou pravděpodobností vyroste v charakterního člověka. Etická výchova je také velmi efektivním nástrojem prevence šikany a dalších sociálně patologických jevů. Učebnice obsahuje 10 témat skládajících se ze 3 částí, přičemž každá z nich pokrývá jednu vyučovací hodinu (1. hodina práce s příběhem, 2. hodina práce s videem, 3. hodina projekt). V jednotlivých lekcích se žáci seznámí se základními etickými hodnotami a morálními normami. Učí se zvládat základy verbální i neverbální komunikace, přesně a jasně formulovat stanoviska, vhodně reagovat na oprávněnou i neoprávněnou kritiku, předcházet manipulaci. Pro vývoj zdravé osobnosti je důležité nejen sebepoznání, poznání svých silných i slabých stránek, ale zejména jejich přijetí. Pozitivní hodnocení druhých je téma, které usiluje o přijetí člověka se všemi jeho klady, omezeními, chybami a učí žáky kladně hodnotit druhé. Další lekce vede žáky k rozvoji vnímavosti, představivosti, hledání souvislostí a osobitostí při řešení problémů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1