Počet záznamů: 1  

Mediální výchova

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Bělohlavá, Eva - Autor
    1. vyd. - Plzeň : Fraus, 2013 - 96 s.
    ISBN 978-80-7238-162-3, ISBN 978-80-7489-160-1
     masmédia  mediální výchova
     učebnice základních škol
    Mediální výchova
    Údaje o názvuMediální výchova : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií / Eva Bělohlavá
    Název na hřbetuMediální výchova pro základní školy a víceletá gymnázia
    Osobní jméno Bělohlavá, Eva (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePlzeň : Fraus, 2013
    ISBN978-80-7238-162-3
    978-80-7489-160-1
    PoznámkyKNIHA JE K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ !!!
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografie
    Předmět.hesla masmédia * mediální výchova
    Forma, žánr učebnice základních škol
    Konspekt316.4/.7 - Sociální interakce
    37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
    MDT 316.774 , 316.774:37.016 , (075.2)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Mediální výchova má vybavit žáka základními poznatky o fungování a roli současných médií. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností. Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků, což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie. Učebnice najde uplatnění také v informatice, jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů. V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz