Počet záznamů: 1
Bloom, Paul, 1963- - Autor
První české vydání - 294 stran : ilustrace ; 24 cm
ISBN 978-80-246-3095-3
Lingvistika
Chromý, Jan, - Překladatel
vývoj dítěte jazyková akvizice psycholingvistika kognitivní lingvistika sémantika
monografieSignatura C 365.034 Umístění 81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika Unifikovaný název How children learn the meanings of words. Česky Údaje o názvu Jak se děti učí významu slov / Paul Bloom ; z anglického originálu How children learn the meanings of words ... přeložil Jan Chromý Záhlaví-jméno Bloom, Paul, 1963- (Autor) Údaje o vydání První české vydání Nakladatel Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015 Fyz.popis 294 stran : ilustrace ; 24 cm ISBN 978-80-246-3095-3 Číslo nár. bibl. cnb002727209 Edice Lingvistika (Karolinum) Poznámky Terminologický česko-anglický a anglicko-český slovník Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Chromý, Jan, 1983- (Překladatel)
Předmět.hesla vývoj dítěte * jazyková akvizice * psycholingvistika * kognitivní lingvistika * sémantika Forma, žánr monografie Konspekt 81 - Lingvistika. Jazyky MDT 159.922.72 , 81'232 , 81'23 , 81'37 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika Druh dok. KNIHY Jak děti zjistí, že slovo „pes“ označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa „myslet“ nebo „věřit“, přídavná jména „dobrý“ či „bílý“, anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou „hypotéka“ nebo „příběh“? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle bez toho, aby je to někdo explicitně učil. Porozumění významům slov je jedním ze základních problémů současného zkoumání lidského myšlení. Paul Bloom zastává přístup, že učení se významům slov je výsledkem interakce rozličných kognitivních a jazykových schopností, mezi něž patří schopnost porozumět záměrům druhých lidí, schopnost osvojit si abstraktní pojmy, schopnost porozumět syntaktické struktuře a určité obecnější schopnosti týkající se paměti a učení. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1