Počet záznamů: 1
Skopal, Pavel, 1972- - Autor
Vyd. 1. - Brno : Host, 2014 - 306 s. : il., portréty, faksim., grafická znázornění ; 24 cm
ISBN 978-80-7294-971-7 (váz.) :
Filmová knihovna ;
1945-1970
kinematografie kinematografie kinematografie filmový průmysl filmový průmysl filmový průmysl filmová distribuce filmová distribuce filmová distribuce kultura a politika kultura a politika kultura a politika
monografieSignatura C 359.984 Umístění 791 - Film. Filmové umění Údaje o názvu Filmová kultura severního trojúhelníku : filmy, kina a diváci českých zemí, NDR a Polska 1945-1970 / Pavel Skopal Záhlaví-jméno Skopal, Pavel, 1972- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Brno : Host, 2014 Fyz.popis 306 s. : il., portréty, faksim., grafická znázornění ; 24 cm ISBN 978-80-7294-971-7 (váz.) : 329.00 Kč Číslo nár. bibl. cnb002474695 Edice Filmová knihovna ; 3 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla 1945-1970 * kinematografie - Česko - 1945-1970 * kinematografie - Polsko - 1945-1970 * kinematografie - Německá demokratická republika - 1945-1970 * filmový průmysl - Česko - 1945-1970 * filmový průmysl - Německá demokratická republika - 1945-1970 * filmový průmysl - Polsko - 1945-1970 * filmová distribuce - Česko - 1945-1970 * filmová distribuce - Polsko - 1945-1970 * filmová distribuce - Německá demokratická republika - 1945-1970 * kultura a politika - Česko - 1945-1970 * kultura a politika - Polsko - 1945-1970 * kultura a politika - Německá demokratická republika - 1945-1970 Forma, žánr monografie Konspekt 791 - Film. Cirkus. Lidová zábava MDT 778.5 , 791.6 , 791.64 , (437.3) , (438) , (430.3) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 791 - Film. Filmové umění Druh dok. KNIHY Kniha srovnává filmovou produkci, praktiky distribuce a uvádění a filmovou recepci ve třech zemích, které tvořily z perspektivy Sovětského svazu takzvaný severní trojúhelník — šlo o státy vytvářející na severovýchodě Evropy nárazníkovou zónu mezi oběma mocenskými bloky studené války, což ovlivňovalo jak jejich vnitřní politiku, tak pozici vůči Moskvě. Zdůraznění tohoto „trojúhelníku“ je pro tuto knihu příznačné — jedním z ústředních témat je totiž vztah národní kinematografie k sovětskému vzoru, respektive transnacionální dimenze filmové kultury východního bloku. Komparativní perspektiva knihy ovšem překračuje horizont konceptu sovětizace coby zjednodušujícího pohledu, který implikuje jednosměrný vliv, a nabízí plastičtější obraz specifických a autonomních rysů filmové kultury jednotlivých zemí. Přinejmenším stejně důležitou roli jako základní obrysy kulturní politiky hrají v knize i její předpokládaní realizátoři a příjemci, od filmových studií přes režiséry a producenty až po místní stranické funkcionáře, vedoucí kin a diváky. První oddíl se věnuje filmovým koprodukcím, které natáčela filmová studia tří sledovaných zemí. Druhá část se zaměřuje na srovnání kulturní politiky i distribučních praktik a sleduje realizaci filmové kultury na lokální úrovni ve vybraných městech (Brně, Lipsku a Poznani), tedy jak byly filmy uváděny do kin a jakou roli sehrávali zaměstnanci kin či místní funkcionáři. Závěrečný oddíl srovnává vývoj návštěvnosti a diváckých preferencí v českých zemích, NDR a Polsku a identifikuje významy, které připisovala publika jak jednotlivým filmům, tak i roli kina jako volnočasové aktivity. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1