Počet záznamů: 1
Ernst, Jimmy, 1920-1984 - Author
Vyd. 1. - Praha : Arbor vitae, 2008 - 144 s. : il., portréty ; 18 cm
ISBN 978-80-86300-89-4 (brož.)
De arte ;
Kolíbal, Stanislav, - Compiler - Editor
Ernst, Jimmy, 1920-1984
1939-1976 20. století
malíři umělecká avantgarda kulturní život
autobiografické vzpomínkyCall number C 359.096 Umístění 75/76.071 - Malíři, malířky, grafici, grafičky Údaje o názvu Kus historie / Jimmy Ernst ; [z originálu ... přeložil Jiří Bureš ; vybral a uspořádal Stanislav Kolíbal] Obálkový název Ernst Záhlaví-jméno Ernst, Jimmy, 1920-1984 (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Arbor vitae, 2008 Fyz.popis 144 s. : il., portréty ; 18 cm ISBN 978-80-86300-89-4 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001966279 Edice De arte ; 26 Poznámky Přeloženo z angličtiny. Životopisná data. Obsahuje rejstřík. 1000 výt. Originál Not-so-still life Dal.odpovědnost Kolíbal, Stanislav, 1925- (Sestavovatel, kompilátor) (Editor)
Předmět.hesla Ernst, Jimmy, 1920-1984 * 1939-1976 * 20. století * malíři - Spojené Státy - 20. století * umělecká avantgarda - Spojené Státy - 20. století * kulturní život - Spojené státy americké - 20. století Forma, žánr autobiografické vzpomínky Konspekt 75 - Malířství 929 - Biografie MDT 929 , 75.071.1 , 7.036/.038 , 316.72/.75-027.22 , (73) , (0:82-94) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 75/76.071 - Malíři, malířky, grafici, grafičky Druh dok. KNIHY Kniha vzpomínek Jimmiho Ernsta (1920–1984), syna slavného malíře Maxe Ernsta, líčí život umělecké avantgardy v USA během Druhé světové války a v létech po ní. Jimi Ernst, sám malíř, se ocitl po útěku z Evropy před nacismem v prostředí, které zahrnovalo tehdejší výkvět světové kultury – Breton, Chagall, Duchamp, Kiesler, Leger a mnozí další. Ti zapříčinili historický obrat ve vývoji americké kultury. Po roce 1945 se už nesetkáme se zvučnými programy ani ideovými manifesty, základním požadavkem je pouze svoboda umělecké činnosti. Umělci, kteří byli označeni jako abstraktní expresionisté, měli společnou touhu vyjádřit sebe sama ve spontánní malířské akci. Malířské gesto je samo o sobě expresivní a bez hlubšího významu, proces malování je konkrétním tématem. New York se stal hlavním městem světového umění a tuto roli si udržel až do sedmdesátých let. Vzpomínky Jimmiho Ernsta, jejichž středem je samozřejmě osud jeho otce Maxe, nás seznamují nejen s jejich názory a nesnadným životem. Tato kniha nás literárně brilantní formou uvádí do kontextu čtyřicátých a padesátých let nezbytného pro pochopení vývoje amerického moderního umění, nejen výtvarného, ale i literatury a filmu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1