Počet záznamů: 1  

Profesní rozvoj učitelů

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


    Vyd. 1. - V Praze : Karolinum, 2012 - 188 s. : il. ; 21 cm
    ISBN 978-80-246-2087-9 (brož.)
      Starý, Karel, - Autor
     učitelská profese  profesní rozvoj  vzdělávání učitelů  další vzdělávání  vzdělávací politika
     kolektivní monografie
    SignaturaC 358.619
    Umístění 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů
    Profesní rozvoj učitelů
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 358.619   

    Údaje o názvuProfesní rozvoj učitelů : podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků / Karel Starý ... [et al.]
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeV Praze : Karolinum, 2012
    Fyz.popis188 s. : il. ; 21 cm
    ISBN978-80-246-2087-9 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002375251
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Dal.odpovědnost Starý, Karel, 1961- (Autor)
    Dal.odpovědnost Univerzita Karlova (Nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla učitelská profese * profesní rozvoj * vzdělávání učitelů * další vzdělávání * vzdělávací politika
    Forma, žánr kolektivní monografie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37.091.12 , 005.963 , 377.8 , 377.4/.8 , 37.014.5 , (048.8:082)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů
    Druh dok.KNIHY
    Profesní rozvoj učitelů
    V zahraničních výzkumech, jejichž přehled mimo jiné najdete v této knize, se již delší dobu ozývá volání po tom, aby se účinky profesního rozvoje učitelů posuzovaly podle skutečných dopadů na výsledky jejich pedagogické práce. Informace o aktivitách profesního rozvoje učitelů v České republice jsou bohužel fragmentární, často chybí mezinárodní srovnání a pokud už nějaké existují, je jim věnována nedostatečná pozornost ze strany vzdělávací politiky. Spatřujeme v tom i jednu z možných příčin klesajících výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních. Cílem knihy je přispět k odborné diskusi o kvalitě práce učitelů aktuálními informacemi o různých cestách jejich profesního rozvoje. Panuje shoda, že kvalitní přípravné vzdělávání může zajistit dobrý základ pro výkon učitelské profese, ale skutečného mistrovství lze dosáhnout až v průběhu profesní dráhy. Absence systematické podpory v profesním vzdělávání a jasných profesních perspektiv v podobě kariérního řádu nevytváří motivující prostředí pro profesní růst. Ukazuje se také, že tradiční pojetí profesního vzdělávání formou absolvování různých školení a kurzů je v současnosti doplňováno o nové formy, jako jsou sdílený odborný diskurs na pracovišti, mentoring či řízené samostudium, které čerpají z reflexe profesních zkušeností. Na základě analýzy sekundárních i dílčích primárních pramenů si dovolujeme v závěru vyslovit určitá doporučení, na co by se v profesním rozvoji učitelů měl klást větší důraz a jaké formy podpory by to umožnily. Vhodnou kombinací vnější podpory učitele a vnitřní zodpovědnosti učitele za vlastní profesní zrání a předávání profesních zkušeností lze zvýšit kvalitu práce učitelů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.