Počet záznamů: 1
Kopecký, Martin, 1977- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013 - 165 s. ; 19 cm
ISBN 978-80-7308-493-6 (brož.)
Humanitas ;
vzdělávací politika vzdělávání dospělých vzdělávání dospělých vzdělávání dospělých neoliberalismus globální společnost
monografieSignatura C 357.232 Umístění 374 - Mimoškolní výchova. Vzdělávání dospělých Údaje o názvu Vzdělávání dospělých mezi politikou, ekonomikou a vědou : politika vzdělávání a učení se dospělých v éře globálního kapitalismu / Martin Kopecký Záhlaví-jméno Kopecký, Martin, 1977- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013 Fyz.popis 165 s. ; 19 cm ISBN 978-80-7308-493-6 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002571530 Edice/vedl.záhl. Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Humanitas ; 7 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla vzdělávací politika * vzdělávání dospělých - ekonomické aspekty * vzdělávání dospělých - politické aspekty * vzdělávání dospělých - sociologické aspekty * neoliberalismus * globální společnost Forma, žánr monografie Konspekt 37.014 - Vzdělávací a výchovná politika MDT 37.014.5 , 374.7 , 33 , 32 , 316 , 321 , 316.32 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 374 - Mimoškolní výchova. Vzdělávání dospělých Druh dok. KNIHY Vzdělávání dospělých se v současné době stalo globálním fenoménem, patří k proklamovaným prioritám rozhodujících ekonomických a politických aktérů soudobého světa. Z oblasti, která byla od 19. století chápána především jako sféra snah o spravedlivější společnost a seberealizaci, se v posledních desetiletích stal předmět politik sledujících cíle ekonomického růstu a adaptace lidí na podmínky globálního kapitalismu. Publikace zkoumá, jakými cestami se tak stalo, ukazuje na sociální důsledky uvedených skutečností a zamýšlí se nad možností formulace alternativ aktuálně převládajících podob vzdělávání dospělých. Sociálně a kulturně kritický přístup uplatněný v publikaci není aplikován jen na vzdělávací politiku, ale i v širším kontextu veřejných politik (mj. sociální) a rozboru dalších oblastí, v nichž vzdělávání a učení se dospělých hrají významnou roli (např. pracovní život nebo občanství). Zachycen je rovněž problém ekonomizace vzdělávání a jeho role v ospravedlňování sociálních nerovností. Hlavní inspirací pro uplatněný přístup je kritická teorie společnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1