Počet záznamů: 1
Šima, Karel, 1978- - Autor
Vyd. 1 - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2013 - 172 s.
ISBN 978-80-7419-156-5
Studie ;
Pabian, Petr - Autor
vysoké školy studium a výuka vědecký výzkum ideologie
monografieSignatura C 356.753 Umístění 378 - Vysoké školství Údaje o názvu Ztracený Humboldtův ráj : ideologie jednoty výzkumu a výuky ve vysokém školství / Karel Šima, Petr Pabian Záhlaví-jméno Šima, Karel, 1978- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1 Vyd.údaje Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2013 Fyz.popis 172 s. ISBN 978-80-7419-156-5 Číslo nár. bibl. cnb002537238 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstřík Dal.odpovědnost Pabian, Petr (Autor)
Předmět.hesla vysoké školy * studium a výuka * vědecký výzkum * ideologie Forma, žánr monografie Konspekt 378 - Vysoké školy MDT 378 , 351.851 , 001.891 , 37.091.3 , 316.75 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 378 - Vysoké školství Druh dok. KNIHY Je jednota výzkumu a výuky samozřejmým a nezbytným základem moderního vysokého školství? Shodují se na tom akademické elity všech západních zemí včetně České republiky. Tato kniha však ukazuje, že nikoliv, neboť nebyla nikdy ve skutečnosti realizována – podle autorů se jedná o ideologický princip, který realitu spíše zastírá a který je potřeba podrobit kritice. Důsledkem této ideologie je často nezájem vyučujících o studující a o to, co se naučí. V tomto smyslu představuje jednota výzkumu a výuky oxymóron: jedná se o zdánlivě ztracený, ale přitom nikdy neexistující ráj, jehož věčné hledání pouze zastírá současné problémy a brání jejich konstruktivnímu řešení. Interdisciplinární přístup knihy sleduje vývoj této ideologie od 19. století do současnosti, v mezinárodním kontextu i v českých zemích. Kniha vyvrací stereotyp o oddělení výzkumu a výuky v socialistickém Československu a namísto toho poukazuje na inovativní transformaci humboldtovské ideologie do ideologické jednoty „vědy, vzdělání, výchovy a praxe“. Období po roce 1989 tudíž nepřineslo „obnovu jednoty výzkumu a výuky“, naopak vznikl systém, který propojování ideologicky vyžaduje, ale nepodporuje: školy se snažily vyhovět všeobecně deklarovanému nárůstu studijních míst a současně narůstajícím nárokům na vykazování výzkumných výsledků. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1