Počet záznamů: 1
Parénéze
Havelka, Svatopluk, 1925-2009 - Skladatel
1. vyd. - Praha : Český rozhlas, 2011 - 2 partitura (42 s.) + 2 hlasy
Partitura
9790660611876 979-0-66061-187-6
1993 20.-21. století
písňové cykly duchovní hudba
písňové cykly partitury a hlasySignatura HB 13.156 Údaje o názvu Parénéze [hudebnina] : cyklus pěti zpěvů na řecké texty epištol pro soprán sólo, klavír, dva hráče na bicí nástroje a recitátora = a cykle of five songs based on greek translations of the epistles for soprano solo, piano, two percussionists and narrator : 1993 / Svatopluk Havelka Souběž.n. Parénéze : a cykle of five songs based on greek translations of the epistles for soprano solo, piano, two percussionists and narrator / Záhlaví-jméno Havelka, Svatopluk, 1925-2009 (Skladatel) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Praha : Český rozhlas, 2011 Fyz.popis 2 partitura (42 s.) + 2 hlasy ISMN 979-0-66061-187-6 Číslo nár. bibl. cnb002252343 Jazyková pozn. Text zpěvu řecky ; doprovodný text v češtině a angličtině Předmět.hesla 1993 * 20.-21. století * písňové cykly - Česko - 20.-21. století * duchovní hudba - Česko - 20.-21. století Forma, žánr písňové cykly * partitury a hlasy Obsazení sólo: soprán (1) ; recitace (1) ; klavír (1) ; bicí nástroj (2) [celkový počet interpretů: 5] Konspekt 783 - Církevní hudba. Duchovní hudba. Náboženská hudba MDT (437.3) , 2-535 , 233-535 , 27-535 , 783 , 784.3/.7 , 78.089.6.087 Země vyd. Česko Jazyk dok. řečtina, moderní (po 1453) Druh dok. Hudebniny aPartituraPětidílné dílo Parénéze (v překladu doporučení, napomenutí či povzbuzení) pro soprán, bicí nástroje a klavír na řecké texty biblických epištol z roku 1993 je první skladbou, v níž se projevil Havelkův styl typický pro pozdní období jeho tvorby. Charakteristický je příklon k melodii jako určující složce kompozice. Havelka vytváří rozsáhlé různorodě členěné melodické fráze s typickými melismatickými postupy. Dominující melodické myšlení ovlivňuje i ostatní prvky hudebního jazyka. Harmonie se zjednodušuje, podřizuje se průběhu melodické linky a často se vrací k tonálním principům při zachování charakteristických rysů dřívějších kompozic, jako jsou paralelní postupy ve vysokých polohách tvořící mixtury s melodickou linií. Z dřívější etapy Havelkovy tvorby přetrvává neobyčejný cit pro barevné možnosti nástrojů, neustále překvapující zvuková představivost a udivující schopnost rytmicky vynalézavého členění. Havelka v Parénézích představuje ojedinělý způsob kompozičního myšlení, který přesahuje možnost konkrétního stylového zařazení. Dokázal spojit zdánlivě historicky vyčerpané principy s originálním a zejména z hlediska témbrového myšlení zcela soudobým pojetím v organický a přesvědčivý celek. Skladba byla poprvé uvedena v březnu 1994 v rámci koncertní řady Percussion Plus. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1