Počet záznamů: 1  

Gender před tabulí

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Jarkovská, Lucie, 1978- - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013 - 195 s. : barev. il. ; 23 cm
    ISBN 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) :, ISBN 978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
    Studie ;
    2001-2010
     gender  základní školy  žáci  hodnotová orientace  etnografický výzkum
     studie
    SignaturaC 355.541
    Umístění 373.3 - Základní školství
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 355.541 v1   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 355.541   

    Údaje o názvuGender před tabulí : etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy / Lucie Jarkovská
    Část názvuEtnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy
    Záhlaví-jméno Jarkovská, Lucie, 1978- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013
    Fyz.popis195 s. : barev. il. ; 23 cm
    ISBN978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) : Kč 329,00
    978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002434262
    Edice Studie (Sociologické nakladatelství) ; 96
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Předmět.hesla 2001-2010 * gender * základní školy - Česko * žáci - Česko * hodnotová orientace - Česko * etnografický výzkum - Česko - 2001-2010
    Forma, žánr studie
    Konspekt373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    MDT 316.66-055.1/.3 , 373.3 , 373.3.011.3-052 , 316.752 , 39:001.891 , (437.3) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru373.3 - Základní školství
    Druh dok.KNIHY
    Gender před tabulí
    Gender před tabulí
    Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince? Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.