Počet záznamů: 1
Jarkovská, Lucie, 1978- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013 - 195 s. : barev. il. ; 23 cm
ISBN 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) :, ISBN 978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
Studie ;
2001-2010
gender základní školy žáci hodnotová orientace etnografický výzkum
studieSignatura C 355.541 Umístění 373.3 - Základní školství Údaje o názvu Gender před tabulí : etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy / Lucie Jarkovská Část názvu Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy Záhlaví-jméno Jarkovská, Lucie, 1978- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013 Fyz.popis 195 s. : barev. il. ; 23 cm ISBN 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) : Kč 329,00 978-80-210-6098-2 (MU : brož.) Číslo nár. bibl. cnb002434262 Edice Studie (Sociologické nakladatelství) ; 96 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Předmět.hesla 2001-2010 * gender * základní školy - Česko * žáci - Česko * hodnotová orientace - Česko * etnografický výzkum - Česko - 2001-2010 Forma, žánr studie Konspekt 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání MDT 316.66-055.1/.3 , 373.3 , 373.3.011.3-052 , 316.752 , 39:001.891 , (437.3) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 373.3 - Základní školství Druh dok. KNIHY Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince? Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1