Počet záznamů: 1  

Apeiron Anaximandra z Mílétu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Kočandrle, Radim, 1975- - Autor
    1. vyd. - Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni ; Praha : Epocha, 2011 - 124 s. ; 22 cm
    ISBN 978-80-261-0048-5 (Západočeské univerzita : váz.), ISBN 978-80-7425-096-5 (Epocha : váz.)
     Anaximandros z Milétu, asi 610 př. Kr.-546 př. Kr.
    7.-6. století př. Kr.
     řecká antická filozofie  filozofie přírody  kosmologie
     studie
    SignaturaC 355.325
    Umístění 14(3) - Antická filozofie
    Apeiron Anaximandra z Mílétu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 355.325   

    Údaje o názvuApeiron Anaximandra z Mílétu / Radim Kočandrle
    Záhlaví-jméno Kočandrle, Radim, 1975- (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePlzeň : Západočeská univerzita v Plzni ; Praha : Epocha, 2011
    Fyz.popis124 s. ; 22 cm
    ISBN978-80-261-0048-5 (Západočeské univerzita : váz.)
    978-80-7425-096-5 (Epocha : váz.)
    Číslo nár. bibl.cnb002413676
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla Anaximandros z Milétu, asi 610 př. Kr.-546 př. Kr. * 7.-6. století př. Kr. * řecká antická filozofie - 7.-6. století př. Kr. * filozofie přírody - starověké Řecko * kosmologie - starověké Řecko
    Forma, žánr studie
    Konspekt14(3) - Antická, starověká filozofie
    MDT 14(38) , 113/119 , (38) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URL http://web.flu.cas.cz/scan/323507323.pdf
    Ve volném výběru14(3) - Antická filozofie
    Druh dok.KNIHY
    Apeiron Anaximandra z Mílétu
    Jedním z nejtemnějších termínů archaické filosofie je bezesporu to apeiron, "bezmezno". Anaximandros z Mílétu tak měl podle tradice nazvat počátek a prvek všeho. Ačkoli byla otázka po počátku myslitelům archaické doby blízká, v obecném povědomí je poplatná až Aristotelovu pojetí příčin. Aristotelés přitom Anaximandra s to apeiron téměř nespojuje a dochované texty ukazují panující nejistotu v tom, co mělo představovat. Studie rozvádí, že samotný termín nemusí být autentický a upozorňuje na spojení fysis apeiros, "bezmezná přirozenost", které mohlo vyjadřovat sílu a moc přírody vedoucí ke vzniku a zániku. Pokud Anaximandros vysvětloval vznik oddělováním protikladů, je možné, že to apeiron zastupovalo možnost každé diference, jako pozadí "jednoty protikladů". Bezmezná síla přírody se přitom prolíná s časem, který vede až k uvážení vlivu východních tradic na Anaximandrovo myšlení. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.