Počet záznamů: 1
Ivo Loos
Loos, Ivo, 1934-2009 - Umělec
[Praha] : KANT, 2013 - 107 s. : il. ; 22 cm
ISBN 978-80-7437-105-9 (váz.)
Dufek, Antonín, - Autor
Loos, Ivo, 1934-2009
20. století 1961-1980
dokumentární fotografie kultura a společnost
fotografické publikaceSignatura C 353.542 Umístění 77.071 - Fotografové, fotografky Údaje o názvu Ivo Loos : fotograf = photographer 1966-1975 / [text Antonín Dufek] Část názvu Fotograf Ivo Loos Photographer Ivo Loos Záhlaví-jméno Loos, Ivo, 1934-2009 (Umělec) Vyd.údaje [Praha] : KANT, 2013 Fyz.popis 107 s. : il. ; 22 cm ISBN 978-80-7437-105-9 (váz.) Číslo nár. bibl. cnb002505661 Poznámky Životopisná data a přehled výstav Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Jazyková pozn. Souběžný anglický text Dal.odpovědnost Dufek, Antonín, 1943-2023 (Autor)
Předmět.hesla Loos, Ivo, 1934-2009 * 20. století * 1961-1980 * dokumentární fotografie - Česko - 20. století * kultura a společnost - Česko - 20. století Forma, žánr fotografické publikace Konspekt 77 - Fotografie. Fotografické postupy MDT 316.72/.75 , (437.3) , 77.03 , (084.12) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; angličtina Ve volném výběru 77.071 - Fotografové, fotografky Druh dok. KNIHY Ač byl Ivo Loos (1934-2009) celoživotní profesí architekt, významně se zapsal i do dějin moderní české dokumentaristiky. Do povědomí veřejnosti vstoupil jako fotograf v šedesátých letech. V roce 1970 debutoval výstavním cyklem Lunaparky /později nazvaný Poutě/ v Malé galerii Československého spisovatele na Národní třídě v Praze. Vystavený cyklus byl výsledkem desetileté práce a vnesl do československé fotografie novou kvalitu. Navzdory narůstající oblibě kinofilmového formátu se Loos neústupně držel formátu čtvercového. Jako architekt vnímal jeho zklidňující účinek na obraz. Tato zdánlivá statičnost dává vyniknout vnitřní dynamice, skryté, nevyslovené, a přece tak bouřlivé. Loose zajímaly hlavně významové vztahy, které vznikají ve vzájemných střetech anonymních lidských postav, tváří, mimiky a gest. Vztahy, v nichž lze vyčíst nejrůznější společenské obsahy. Obyčejnost, prostřednost – to Loos hledal na místech veřejných shromaždišť. Tušil, že právě v nich, v běžnosti životních stereotypů, je obsažena pravda o nás a naší době. Ve svých fotografiích z dalších cyklů i jen započatých sérií dokázal Ivo Loos vystihnout jedinečnost situace a charakter doby. Sestavil sérii „typů“, které spoluvytvářely socialistickou všednost. Loosovy fotografie jsou precizními dokumenty, které mohou být vnímány i jako podobenství o životě v diktatuře sedmdesátých let minulého století. A přesto je Loosův pohled na lidskou existenci do značné míry nadčasový. Fotografie mu byla vizuální pamětí a k jejímu hlubšímu významu podotýká, že “má schopnost říct nám, co jsme”. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1