Počet záznamů: 1  

Ivo Loos

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Loos, Ivo, 1934-2009 - Umělec
    [Praha] : KANT, 2013 - 107 s. : il. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7437-105-9 (váz.)
      Dufek, Antonín, - Autor
     Loos, Ivo, 1934-2009
    20. století 1961-1980
     dokumentární fotografie  kultura a společnost
     fotografické publikace
    SignaturaC 353.542
    Umístění 77.071 - Fotografové, fotografky
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 353.542   

    Údaje o názvuIvo Loos : fotograf = photographer 1966-1975 / [text Antonín Dufek]
    Část názvuFotograf Ivo Loos
    Photographer Ivo Loos
    Záhlaví-jméno Loos, Ivo, 1934-2009 (Umělec)
    Vyd.údaje[Praha] : KANT, 2013
    Fyz.popis107 s. : il. ; 22 cm
    ISBN978-80-7437-105-9 (váz.)
    Číslo nár. bibl.cnb002505661
    PoznámkyŽivotopisná data a přehled výstav
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Jazyková pozn.Souběžný anglický text
    Dal.odpovědnost Dufek, Antonín, 1943-2023 (Autor)
    Předmět.hesla Loos, Ivo, 1934-2009 * 20. století * 1961-1980 * dokumentární fotografie - Česko - 20. století * kultura a společnost - Česko - 20. století
    Forma, žánr fotografické publikace
    Konspekt77 - Fotografie. Fotografické postupy
    MDT 316.72/.75 , (437.3) , 77.03 , (084.12)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština ; angličtina
    Ve volném výběru77.071 - Fotografové, fotografky
    Druh dok.KNIHY
    Ač byl Ivo Loos (1934-2009) celoživotní profesí architekt, významně se zapsal i do dějin moderní české dokumentaristiky. Do povědomí veřejnosti vstoupil jako fotograf v šedesátých letech. V roce 1970 debutoval výstavním cyklem Lunaparky /později nazvaný Poutě/ v Malé galerii Československého spisovatele na Národní třídě v Praze. Vystavený cyklus byl výsledkem desetileté práce a vnesl do československé fotografie novou kvalitu. Navzdory narůstající oblibě kinofilmového formátu se Loos neústupně držel formátu čtvercového. Jako architekt vnímal jeho zklidňující účinek na obraz. Tato zdánlivá statičnost dává vyniknout vnitřní dynamice, skryté, nevyslovené, a přece tak bouřlivé. Loose zajímaly hlavně významové vztahy, které vznikají ve vzájemných střetech anonymních lidských postav, tváří, mimiky a gest. Vztahy, v nichž lze vyčíst nejrůznější společenské obsahy. Obyčejnost, prostřednost – to Loos hledal na místech veřejných shromaždišť. Tušil, že právě v nich, v běžnosti životních stereotypů, je obsažena pravda o nás a naší době. Ve svých fotografiích z dalších cyklů i jen započatých sérií dokázal Ivo Loos vystihnout jedinečnost situace a charakter doby. Sestavil sérii „typů“, které spoluvytvářely socialistickou všednost. Loosovy fotografie jsou precizními dokumenty, které mohou být vnímány i jako podobenství o životě v diktatuře sedmdesátých let minulého století. A přesto je Loosův pohled na lidskou existenci do značné míry nadčasový. Fotografie mu byla vizuální pamětí a k jejímu hlubšímu významu podotýká, že “má schopnost říct nám, co jsme”. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.