Počet záznamů: 1  

Barokní afektová teorie

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Georgieva, Sylvia - Autor
    1. vyd. - Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2013 - 285 s. : il., portréty, noty ; 23 cm + 2 CD  
    ISBN 978-80-7331-255-8 (brož.)
    Hudební pedagogika ;
    17.-18. století
     barokní hudba  muzikologie  dějiny hudby
     monografie
    SignaturaC 352.361
    Umístění 781 - Teorie hudby
    Barokní afektová teorie
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 352.361   

    Údaje o názvuBarokní afektová teorie / Sylvia Georgieva
    Záhlaví-jméno Georgieva, Sylvia (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : Akademie múzických umění v Praze, 2013
    Fyz.popis285 s. : il., portréty, noty ; 23 cm + 2 CD
    ISBN978-80-7331-255-8 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002468775
    Edice Hudební pedagogika ; 6
    PoznámkyČást. přeloženo z francouzštiny, němčiny a latiny,. Název obou CD: Evropská hudba 16.-18. století pro klávesové nástroje
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík
    Jazyková pozn.Část. souběžný ruský a německý text ; bulharské, anglické, německé a ruské resumé
    Předmět.hesla 17.-18. století * barokní hudba * muzikologie - afektová teorie * dějiny hudby - 17.-18. století
    Forma, žánr monografie
    Konspekt78 - Hudba
    MDT 78.034.7 , 78.01 , 78(091) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština ; němčina ; ruština
    Ve volném výběru781 - Teorie hudby
    Druh dok.KNIHY
    Barokní afektová teorie
    Barokní afektová teorie je jedním z hlavních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém aplikovaný nejen na barokní hudbu, ale v mnoha ohledech i na následující období rokoka a klasicismu až po Beethovenovu éru. Autorka ve své práci předkládá nejen interpretům hudby baroka, ale i širší čtenářské obci ucelený materiál shrnující poznatky, které při rozkrývání a studiu pojmu afekt shromáždila na základě vybraných pramenů 17. a 18. století. S respektem k dobovému názoru, kdy afekty nebyly chápány psychologicky, ale racionálně a mechanisticky, zohlednila rozdíly v jejich systematizaci a klasifikaci i jejich znázornění pomocí hudebněrétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci. Především z historických a muzikologických podkladů pak vytvořila souhrnný přehled afektové teorie, která v době, kdy se různé světonázorové přístupy odrážely také v umělecké tvorbě, doplňovala technické a praktické aspekty teorie kompozice. Součástí odborníky ceněné knihy jsou dvě CD s varhanními a cembalovými nahrávkami v interpretaci autorky (Johann Sebastian Bach, Frederic Couperin, Jan Antonín Benda, William Byrd, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Domenico Scarlatti a další). Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.