Počet záznamů: 1  

Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


    Brno : Paido, 2012 - 221 s. : il. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7315-224-6 (brož.)
      Němec, Jiří, - Editor
     výchova a vzdělávání  romské děti  děti uprchlíků  sociálně ohrožené skupiny  sociální integrace  sociálněpedagogický výzkum
     kolektivní monografie
    SignaturaC 350.267
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 350.267   

    Údaje o názvuVýzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků : romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie / Jiří Němec (ed.)
    Část názvuRomští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie
    Vyd.údajeBrno : Paido, 2012
    Fyz.popis221 s. : il. ; 22 cm
    ISBN978-80-7315-224-6 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002435120
    Poznámky250 výt.
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Dal.odpovědnost Němec, Jiří, 1970- (Editor)
    Předmět.hesla výchova a vzdělávání * romské děti * děti uprchlíků * sociálně ohrožené skupiny * sociální integrace * sociálněpedagogický výzkum - Česko
    Forma, žánr kolektivní monografie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37.0 , (=214.58)-053.2 , 316.346.32-053.2-054.73 , 316.344.7 , 364-786 , 37.013.42:001.891 , (437.3) , (048.8:082)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Druh dok.KNIHY
    Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků
    Publikace vydaná v nakladatelství Paido (2012) prezentuje výsledky celého řešitelského týmu ve formě dílčích kapitol. Výzkumné šetření se soustřeďuje na dvě cílové skupiny - romské žáky a děti uprchlíků. Součástí každé kapitoly je popis metodologie výzkumu, analýza dat, ale též doporučení pro pedagogickou praxi. Na úvodní teoretický přehled konceptů sociálního znevýhodnění navazuje kapitola prezentující nově vytvořenou teorii vícečetných faktorů, která vysvětluje možné vzdělávací neúspěchy romských žáků. V následujících dvou kapitolách je ve vztahu k cílovým skupinám diskutována problematika vhodnosti metodologických přístupů, ale též diagnostických testů, nejdříve z psychologického pohledu kognitivních procesů a následně prostřednictvím fenomenologického přístupu, především metody MCA (Meaning constitution analysis). Navazující část vysvětluje a odhaluje jazykové konstrukce výkladu sociální reality v tematice soužití Romů a většinové společnosti z pohledu žáků druhého stupně dvou vybraných základních škol a to prostřednictvím metody diskursivní analýzy. Následující dvě kapitoly zaměřují svoji pozornost na problematiku vzdělávání dětí cizinců. Autoři nejdříve představují pragmatickou kompetenci a její nedoceněnou funkci ve struktuře osvojování nejen nového jazyka, ale i nové kultury. Vycházejí z myšlenky, že doposud byl podceňován vliv kultury na jazyk a proto se soustřeďují nikoliv pouze na organizační strukturu jazyka (lexikálně-gramaticko-syntaktickou složku), ale především na význam sociálního prostředí, z něhož jazyk vyvstává. Navazující text pak poukazuje na praktické problémy výuky žáků uprchlíků v prostředí základní školy. Druhá část monografie prezentuje možné edukativní strategie a to tzv. divadla ve výchově, prostřednictvím simulačních her a též skrze informální edukaci a filozofování s dětmi. Propojení výzkumných zjištění a návrhy edukativních strategií tak tvoří kompaktní odborný celek, který je určený jak odborné veřejnosti tak také studentům pedagogických a učitelských oborů. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.