Počet záznamů: 1  

Cesty městem

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Braun Kohlová, Markéta, 1977- - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2012 - 283 s. : il., mapy ; 20 cm
    ISBN 978-80-7419-099-5 (brož.) :
    Knižnice Sociologické aktuality ;
     městská doprava  dojížďka do zaměstnání
     monografie
    SignaturaC 350.185
    Umístění 656.1 - Silniční doprava
    Cesty městem
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 03.05.2024)C 350.185   

    Údaje o názvuCesty městem : o racionalitě každodenního cestování / Markéta Braun Kohlová
    Záhlaví-jméno Braun Kohlová, Markéta, 1977- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2012
    Fyz.popis283 s. : il., mapy ; 20 cm
    ISBN978-80-7419-099-5 (brož.) : Kč 279,00
    Číslo nár. bibl.cnb002391930
    Edice Knižnice Sociologické aktuality ; 26
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla městská doprava - sociologické aspekty * dojížďka do zaměstnání - sociologické aspekty
    Forma, žánr monografie
    Konspekt656 - Doprava
    MDT 656.121 , 331.556.22 , 316 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru656.1 - Silniční doprava
    Druh dok.KNIHY
    Cesty městem
    Autorka se ve své knize zabývá otázkou volby dopravního prostředku, kterou považuje za zásadní v rámci studia mobility. Nachází dva důvody, proč se zabývat každodenním cestováním. Tím prvním důvodem je, že jednotlivci žijící v současné době ve velkých západních městech stráví cestováním velké množství času a vynaloží na ně mnoho finančních prostředků. Druhým důvodem jsou negativní dopady dopravy v podobě každodenního pohybu velkého množství jednotlivců na vzhled moderních měst a městské společnosti. Volba dopravního prostředku se v této knize zkoumá jak z perspektivy statistické, tak behaviorální. Velkou heterogenitu jednání různých společenských skupin autorka v knize systematizuje s pomocí typologie aktérů a odlišných sfér racionality, které se u nich při volbě dopravního prostředku dominantě projevují. Vytvoření takové systematizace je nezbytné pro určení klíčových faktorů nárůstu a poklesu individuální automobilové dopravy a případnou identifikaci motivačních či regulačních mechanismů, které mohou být účinné při omezování rostoucího objemu automobilové dopravy. Díky vytvořené typologii dominantních sfér racionality je analýza volby dopravního prostředku, předkládaná v závěru knihy, zároveň příkladem testování různých konceptů sociologické teorie. Kniha využívá závěry původního výzkumu realizovaného v letech 2008 a 2009 v českých městských aglomeracích. Východiska výzkumu byla formulována na základě diskuse o tom, nakolik je možné každodenní volbu dopravního prostředku, a tedy značně rutinní chování, považovat za racionální a jako takové ho zkoumat. Výzkum pak kombinoval kvalitativní a kvantitativní sociologickou analýzu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.