Počet záznamů: 1  

Estetika performativity

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Fischer-Lichte, Erika, 1943- - Autor
    Vyd. 1. - Mníšek pod Brdy : Na konári, 2011 - 334 s. ; 20 cm
    ISBN 978-80-904487-2-8 (brož.)
    Teorie
     divadelní představení  estetika  performance (umění)
     monografie
    SignaturaC 349.629
    Umístění 792 - Divadlo
    Estetika performativity
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 349.629   

    Údaje o názvuEstetika performativity / Erika Fischer-Lichte ; [z německého originálu ... přeložila Markéta Polochová]
    Záhlaví-jméno Fischer-Lichte, Erika, 1943- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeMníšek pod Brdy : Na konári, 2011
    Fyz.popis334 s. ; 20 cm
    ISBN978-80-904487-2-8 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002405413
    Edice Teorie (Na konári)
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    OriginálÄsthetik des Performativen
    Předmět.hesla divadelní představení * estetika * performance (umění)
    Forma, žánr monografie
    Konspekt792 - Divadlo. Divadelní představení
    MDT 792.09 , 7.01:111.852 , 7.038.531 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru792 - Divadlo
    Druh dok.KNIHY
    Estetika performativity
    V knize Estetika performativity (Ästhetik des Performativen, Suhrkamp, 2004) se německá teatroložka Erika Fischer-Lichte odklání od svých sémiotických studií a nahlíží divadelní představení optikou jejich performativních vlastností. Autorka vychází z vybraných divadelních inscenací, resp. jejich konkrétních představení, a také performancí, eventů, happeningů i akcí, které se rozšířily především po performativním obratu v šedesátých letech 20. století. Neomezuje se pouze na oblast divadla a performativitu i koncept představení aplikuje také na politické, sportovní a jiné události. Klíčovým aspektem jejích úvah je spolupřítomnost aktérů a diváků a jejich vzájemné působení, energie, jež mezi nimi proudí, záměna rolí, která může v určitých momentech nastat, což ústí ve vznik autopoietické zpětnovazební smyčky – pomyslného hybatele představení. Při zkoumání vzniku společenství účastníků představení vychází mimo jiné z konceptu rituálu, který je spolu s konceptem představení Maxe Herrmannova a pojetím performativu Johna L. Austina jednou z klíčových koncepcí, k nimž se obrací. Boří se zde dichotomické nahlížení světa pomocí binárních opozic (označující–označované, prezentace–reprezentace) a v odpovědi na otázku „Dají se představení pochopit?“ sleduje autorka spíše spolupřítomnost složek v procesu „opětovného zakouzlení světa“. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.