Počet záznamů: 1  

Od dětství k dospívání

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Montessori, Maria, 1870-1952 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Triton, 2011 - 117 s. : il. ; 20 cm
    ISBN 978-80-7387-478-0 (brož.)
     děti školního věku  dospívající mládež  výchova dítěte  rozvoj osobnosti  alternativní výuka  metoda Montessori  reformní pedagogika
     příručky
    SignaturaC 347.274
    Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení
    Od dětství k dospívání
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 347.274   

    Údaje o názvuOd dětství k dospívání / Maria Montessoriová ; [z anglického originálu ... přeložil Pavel Dufek]
    Záhlaví-jméno Montessori, Maria, 1870-1952 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Triton, 2011
    Fyz.popis117 s. : il. ; 20 cm
    ISBN978-80-7387-478-0 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002257066
    PoznámkyPod názvem: Společnost Montessori o.s.. Obsahuje rejstřík
    OriginálFrom childhood to adolescence
    Dal.odpovědnost Společnost Montessori (Jiná role)
    Předmět.hesla děti školního věku * dospívající mládež * výchova dítěte * rozvoj osobnosti * alternativní výuka * metoda Montessori * reformní pedagogika
    Forma, žánr příručky
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 316.346.32-053.5 , 316.346.32-053.6 , 37.03-053.2 , 159.923.5 , 37.091.39 , 37.091.4 , 37.013-028.79 , (035)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení
    Druh dok.KNIHY
    Od dětství k dospívání
    Maria Montessoriová byla významná italská lékařka, antropoložka a pedagožka. Jako jedna z nejpozoruhodnějších žen první poloviny 20. století byla nominována na Nobelovu cenu míru. Ve svých názorech navázala mimo jiné na Komenského. Při výchově malých dětí kladla důraz na propojení mezi domovem a školou, pěstování představivosti a cvičení praktického života, péči o sebe sama a o prostředí, rozvoj samostatnosti, společenských vztahů a tělesné zdatnosti. Její metody i dnes korespondují s nejnovějšími poznatky psychologie a pedagogiky. Kniha Od dětství k dospívání je jedním z jejích stěžejních děl. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální. Mezi autorčiny nejzásadnější myšlenky patří požadavek, aby v dítěti byla pěstována přirozená potřeba rozvoje, a tím vzdělání. Nikdo by se podle Montessoriové neměl učit z donucení a kvůli prospěchu a kusu papíru, který mu zajistí dobré postavení, ale v zájmu osobního vývoje i rozvoje celé společnosti. Vzhledem k roku prvního vydání tohoto díla (1948) je nezbytné na některé reálie a myšlenky pohlížet z dobového hlediska. Přesto Maria Montessoriová předběhla dobu tím, jak prosazovala, aby se školství a metody vzdělávání přiblížily životu, a jak kladla důraz na výchovu mládeže v úctě k člověku a světu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.