Počet záznamů: 1
Schwanitz, Dietrich, 1940-2004 - Autor
V českém jazyce vyd. 1. - Praha : Prostor, 2011 - 551 s. : mapy ; 24 cm
ISBN 978-80-7260-256-8
Obzor ;
kulturní dějiny vzdělanost vědění
přehledy esejeSignatura C 345.950 Umístění 930.85 - Dějiny civilizace. Kulturní dějiny Údaje o názvu Vzdělanost jako živý dialog s minulostí : vše, co musíte vědět, chcete-li rozumět přítomnosti / Dietrich Schwanitz ; přeložili Daniela Petříčková a Miroslav Petříček Záhlaví-jméno Schwanitz, Dietrich, 1940-2004 (Autor) Údaje o vydání V českém jazyce vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Prostor, 2011 Fyz.popis 551 s. : mapy ; 24 cm ISBN 978-80-7260-256-8 Kč 750,00 Číslo nár. bibl. cnb002258056 Edice Obzor (Prostor) Poznámky Přeloženo z němčiny. Chronologický přehled Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík Originál Bildung Předmět.hesla kulturní dějiny - Evropa * vzdělanost * vědění Forma, žánr přehledy * eseje Konspekt 930.85 - Dějiny civilizace. Kulturní dějiny MDT 930.85 , 001:316.344.3 , 001.101 , (4) , (048.8) , (0:82-4) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL http://web.flu.cas.cz/scan/323505104.pdf Ve volném výběru 930.85 - Dějiny civilizace. Kulturní dějiny Druh dok. KNIHY Fundovaná práce, která vyšla v Německu v roce 2006 ve 26. vydání, se zabývá vzdělaností jakožto specifickou civilizační ideou, která se historicky rozvinula v německy mluvících zemích a je odlišná od kultury chování aristokraticko-urbánní společnosti západní Evropy. Ta se nezaměřovala na znalosti dané vzdělaností, ale na ctnosti vyplývající z nutnosti obstát ve společenské, družné pospolitosti: světaznalost, good sense, podmanivé způsoby, šarm, vtip. Kultura vzdělanosti měla a má také formující vliv na českou společnost. První část, nazvaná "Vědění" (historie Evropy, literatura, umění, hudba, filozofie, ideologie, teorie a vědecké obrazy světa) skicuje obrysy klasické vzdělanosti. Druhá část, nazvaná "Um" (Können), se zabývá komunikací, pojednává o pravidlech, podle kterých se komunikuje mezi vzdělanci, o způsobech, jak vědění používat. Kniha tedy není prvořadě koncipována jako vzdělanostní suma, ale je nesena úsilím vzdělanost definovat, vymezit, a zároveň v konkurenci s technicistními a technickými "informacemi" obhájit její potřebu v nové době. Autor se snaží vymezit její jádro, kořeny a různým způsobem naznačit, jak se vzdělání dobrat, kudy se ubírat, aby se z návodu na vzdělanost stalo vzdělání skutečné. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1