Počet záznamů: 1  

Nehody dopravních letadel v Československu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Keller, Ladislav, 1959- - Autor
    Vyd. 1. - Cheb : Svět křídel, 2011 - 383 s. : il., mapy, plány, portréty ; 24 cm
    ISBN 978-80-86808-89-5 (váz.)
      Kolouch, Václav - Autor
    1961-1992
     letecká doprava  civilní letectví  letecké nehody
     monografie
    SignaturaC 335.195/3
    Umístění 656.7 - Letecká doprava
    Nehody dopravních letadel v Československu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 335.195/3   

    Údaje o názvuNehody dopravních letadel v Československu. Díl 3., 1961-1992 : pístová a turbovrtulová letadla / Ladislav Keller, Václav Kolouch
    Část názvuPístová a turbovrtulová letadla
    Záhlaví-jméno Keller, Ladislav, 1959- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeCheb : Svět křídel, 2011
    Fyz.popis383 s. : il., mapy, plány, portréty ; 24 cm
    ISBN978-80-86808-89-5 (váz.)
    PoznámkySeznam zkratek
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Dal.odpovědnost Kolouch, Václav (Autor)
    Předmět.hesla 1961-1992 * letecká doprava - Československo - 1961-1992 * civilní letectví - Československo - 1961-1992 * letecké nehody - Československo - 1961-1992
    Forma, žánr monografie
    Konspekt656.6/.7 - Vodní a letecká doprava
    MDT 656.7.082 , 629.7 , (437) , 656.7 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru656.7 - Letecká doprava
    Druh dok.KNIHY
    Nehody dopravních letadel v Československu
    První díl o nehodách československých dopravních letadel se zabýval obdobím 1. republiky, tedy obdobím od vzniku samostatného Československa v roce 1918 do jeho zániku v roce 1939. Období II. světové války nebylo rozebíráno, protože krátce po okupaci byla činnost čs. dopravních společností ukončena, letadla byla převedena na německé imatrikulační značky a vzápětí rozprodána. Druhý díl se zabýval nehodami v období 1945 až 1960. Rok 1960 v historii čs. dopravního letectví tvoří přelom, protože v tomto roce byly u ČSA byly definitivně vyřazeny z provozu letadla, jejichž výroba začala před II. sv. válkou (Ju-52, SI-204D, DC-3, Li-2) a letouny, jejichž vývoj byl zahájen v období II. sv. války (IL-12). Kromě toho, rokem 1960 skončila hegemonie pístových letadel a od roku 1961 ve statistikách nehodovosti převažují nehody proudových a turbovrtulových dopravních letadel. Třetí díl se měl původně zabývat celým obdobím od roku 1961 do jeho zániku rozdělením na dva samostatné státy 31.12.1992. Počet nehod a množství materiálů k nehodám po roce 1960 je však tak velké a rozbory nehod obsáhlé, že toto období bylo nutné rozdělit do dvou samostatných dílů. V podstatě lze konstatovat, že autoři v mnoha případech řešili problém přeinformovanosti. To znamená, že v prvním díle byly publikovány všechny informace, které byly k dispozici. Totéž (až na výjimky) platilo i u druhého dílu. Ve třetím dílu již autoři měli k dispozici tolik informací, že řešili problém, které informace nepublikovat. Jako příklad lze uvést nehodu prototypu L-410UVP OK-162, kde dokumentace k nehodě uložená v Národním archívu je uložená v 10 kartonech. Aby třetí díl nepřerostl do obludné velikosti, bylo nutno období 1961-1992 rozdělit na dvě části, přičemž třetí díl se zabývá letouny s pístovými motory (IL-14) a turbovrtulovými motory (IL-18 a L-410). Čtvrtý díl se bude zabývat letouny s proudovými pohonnými jednotkami (B-737, DC-9, TU-104÷154, IL-62). Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.