Počet záznamů: 1
Jedlička, Richard - Autor
Vyd. 1. - Praha : Portál, 2011 - 246 s. ; 23 cm
ISBN 978-80-7367-788-6 (brož.)
žáci výchovné poradenství hlubinná psychologie vývoj osobnosti socializace dětství dospívání
monografieSignatura C 342.069 Umístění 159.923 - Psychologie osobnosti Údaje o názvu Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie / Richard Jedlička Záhlaví-jméno Jedlička, Richard (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Portál, 2011 Fyz.popis 246 s. ; 23 cm ISBN 978-80-7367-788-6 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002126267 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla žáci * výchovné poradenství * hlubinná psychologie * vývoj osobnosti * socializace * dětství * dospívání Forma, žánr monografie Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 373.3.011.3-052 , 37.048 , 159.964 , 159.923.2 , 316.614 , 159.922.73 , 159.922.8 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL http://toc.nkp.cz/NKC/201103/contents/nkc20102126267_1.pdf Ve volném výběru 159.923 - Psychologie osobnosti Druh dok. KNIHY Autor ve své knize vychází z výchovného přístupu, jenž respektuje individuální zvláštnosti žáků. S vědomím náročnosti tohoto přístupu a s oporou o řadu kazuistik dokládá, jak může být individualizovaný přístup v konkrétních případech úspěšně realizován u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, v případě hrozby sociálně patologického vývoje, nebo naopak při podpoře latentního nadání. Cílem jeho textu je srozumitelně vyložit, jak různé analytické směry rozumějí problematice socializace v rámci rodiny (ve vztazích k rodičům a sourozencům) i školy (ve vztahu učitel žák). Autor na konkrétních příkladech demonstruje, jak pochopení podstaty raných frustrací a poruch v sociálních vazbách usnadňuje porozumění aktuálním vztahovým problémům u dospívajících. Kniha vychází s podporou Metropolitní univerzity Praha. doc. PhDr. Richard Jedlička, Ph.D. je původně zdravotník a psychoanalyticky zaměřený psychoterapeut. Řadu let externě vyučoval na katedře pedagogiky Filozofické fakulty UK, v Ústavu pro lékařskou etiku a ošetřovatelství na 3. LF UK a v Ústavu teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK. V současné době působí jako vysokoškolský pedagog a vede oddělení pedagogicko-psychologických disciplín katedry humanitních věd Metropolitní univerzity Praha. Je rovněž odborným garantem výuky psychologie na katedře pedagogiky a psychologie FP TUL v Liberci. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1