Počet záznamů: 1  

Jazykový instinkt

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Pinker, Steven, 1954- - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Dybbuk, 2009 - 550 s. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7438-006-8 (váz.)
     jazyk  biolingvistika  jazyková akvizice
     monografie
    SignaturaC 339.459
    Umístění 81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika
    Jazykový instinkt
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 03.05.2024)C 339.459   

    Údaje o názvuJazykový instinkt : jak mysl vytváří jazyk / Steven Pinker ; [z anglického originálu ... přeložila Markéta Hofmeisterová]
    Záhlaví-jméno Pinker, Steven, 1954- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Dybbuk, 2009
    Fyz.popis550 s. ; 22 cm
    ISBN978-80-7438-006-8 (váz.)
    Číslo nár. bibl.cnb002115353
    PoznámkyTerminologický slovník
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    OriginálLanguage instinct
    Předmět.hesla jazyk * biolingvistika * jazyková akvizice
    Forma, žánr monografie
    Konspekt81 - Lingvistika. Jazyky
    MDT 81 , 81'2/'44 , 81'232 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika
    Druh dok.KNIHY
    Jazykový instinkt
    Kniha Jazykový instinkt oceňovaného experimentálního psychologa a kognitivního vědce Stevena Pinkera pojednává o tom, jakým způsobem si lidé osvojují rodný či další jazyk a co to vůbec znamená. Svůj postoj zakládá na popularizaci revolučních myšlenek amerického filosofa Noama Chomského týkajících se jazyka jako vrozené schopnosti mozku a rozvíjí je kontroverzní tezí, že my jako lidský druh vlastníme evoluční mentální modul pro tuto schopnost. Jazyk je vrozený instinkt a všechny jazyky na světě prokazují známky jediné univerzální gramatiky jediného jazyka mysli neboli vrozené "mentálštiny". Na té je založeno učení se rodnému jazyku u dětí, což Pinker vysvětluje mnoha příklady z výzkumů, kdy děti projevují znalosti jazyka, které se nemohly naučit pouhým poslechem dospělých. Navíc popisuje svůj pohled na roli vrozenosti a kultury, co myslí pojmem "univerzální lidé", rozebírá význam termínů "hloubkové" a "povrchové struktury", postuluje svůj názor na instituce zabývající se hlídáním stavu a čistoty jazyka a jazykové znalce, odpovídá na nářky o zkaženosti a úpadku jazyka a obhajuje slang poukazem na jeho bohatství a expresivnost. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.