Počet záznamů: 1
Příjemné závislosti
V Brně : Moravská galerie, 2009 - 113 s. : il. (některé barev.) ; 26 cm
ISBN 978-80-7027-203-9 (brož.)
Pátek, Jiří, - Autor
20. století
amatérská fotografie umělecká fotografie
katalogy výstavSignatura B 49.752 Umístění 77 - Fotografie. Umělecká fotografie Údaje o názvu Příjemné závislosti : [inscenovaná fotografie 70. let] = Sweet fixations : [staged photography of the 1970s / autor katalogu ... Jiří Pátek ; anglický překlad Miloš Bartoň, Alan Winsdor] Část názvu Inscenovaná fotografie 70. let Staged photography of the 1970s Souběž.n. Sweet fixations Vyd.údaje V Brně : Moravská galerie, 2009 Fyz.popis 113 s. : il. (některé barev.) ; 26 cm ISBN 978-80-7027-203-9 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001968280 Poznámky Publikace vychází u příležitosti stejnojmenné výstavy konané v Pražákově paláci Moravské galerie v Brně od 17. července do 18. října 2009. Životopisná data a výběr ocenění autorů. Obrazová část je tvořena listy složenými na 8 stran Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Jazyková pozn. Souběžný anglický text Dal.odpovědnost Pátek, Jiří, 1970- (Autor)
Dal.odpovědnost Moravská galerie (Brno, Česko). Pražákův palác (Jiná role)
Předmět.hesla 20. století * amatérská fotografie - 20. století * umělecká fotografie - 20. století Forma, žánr katalogy výstav Konspekt 77 - Fotografie. Fotografické postupy MDT 77.03/.08-027.562 , 77.04 , (083.824) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; angličtina Ve volném výběru 77 - Fotografie. Umělecká fotografie Druh dok. KNIHY Fotografie se momentálně nachází ve fázi, která bývá označována jako „doba po umělecké fotografii“. S koncem jedné historické etapy přichází kritické ohlédnutí, které hodnotí, vyjasňuje a nově definuje věci, které byly bez časového odstupu neviditelné.Jednou z cest, jak zpětně pochopit podstatu éry umělecké fotografie, může být analýza fenoménů, které se ocitly na periferii zájmu. Vize fotografie jako umění byla v několika předešlých desetiletích ideou jednotící veškerou aktivitu oboru. Mezery, které zanechala v historii fotografie, sbírkových fondech a ve výstavní činnosti, lze chápat jako přirozené a logicky zdůvodnitelné důsledky působení preferenčního systému směrovaného na jediný úběžník, přesto je třeba je vysvětlit. Projekt Příjemné závislosti se zaměřil na inscenovanou fotografii 70. let, kterou dobová kritika opatřila nálepkami manýrovitosti, vyumělkovanosti a křečovitosti. Snaha vysvětlit důvody takového postoje otevírá tradiční problém poměru amatérské a profesionální fotografie a řadu s ním souvisejících podtémat. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1