Počet záznamů: 1
Ohrožený druh
Horáček, Michal, 1952- - Textař
[Praha] : Sony BMG Music, p2008 - 1 CD (41:01) : digital ; 12 cm + 1 brožura
886973894224 8869738942240
populární hudba populární písně jazz
písně šansony kompaktní diskySignatura HCD 6.433 Údaje o názvu Ohrožený druh [zvukový záznam] / Michal Horáček Záhlaví-jméno Horáček, Michal, 1952- (Textař) Vyd.údaje [Praha] : Sony BMG Music, p2008 Fyz.popis 1 CD (41:01) : digital ; 12 cm + 1 brožura Poznámky Texty písní Michal Horáček v brožuře Další poznámka Nahráno v letech 2004-2008 Úplný obsah Tramtárie -- Zpráva, která všechno změní -- Jak se ten chlap na mě dívá -- Esik az esó, csendesen -- Bellissima -- Všechno je, jak má být -- Veselo k uzoufání -- V úzkých -- Závoj tkaný touhami -- Ohrožený druh Předmět.hesla populární hudba - Česko * populární písně * jazz Forma, žánr písně * šansony * kompaktní disky Konspekt 784 - Vokální hudba MDT 78.03.011.26 , 784.4 , 784.7 , 78.036.9 , (086.76) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. Zvukové dokumenty Podívejte se do studia, kde Věra Nerušilová a Ruth Horáčková zpívají titulní píseň „Ohrožený druh“. Ženský hlas = nejtajuplnější nástroj v orchestru světa. Tušil jsem to vždycky. Ale teprve v roce 2003 mě napadlo: co kdybych se pokusil podřídit tomu nástroji celé album? Postupně jsem napsal asi dvacet příběhů. Některé na hudbu už zkomponovanou; vybral jsem si skladby, které jsem léta miloval. Většinou jsem však volil opačný postup: nejprve jsem napsal texty, a ty pak nabídl ke zhudebnění. Tak se stalo, že tentýž text dostal mnoho hudebních podob; posléze jsem jednu vybral. Na albu se proto sešla pestrá tvůrčí společnost: Petr Hapka a Paolo Conte, Jarda Traband Svoboda a Tanita Tikaram, Hana Robinson, Ivan Hlas, pánové ze skupiny Čechomor a Milan Vyskočko. Původní počet písní se za pět let práce ve studiu zúžil na polovinu; na albu jsem chtěl mít jen ty skladby, jejichž síla neumdlévala ani při pohledu přes neúprosnou lupu času. Mnohokrát mi pomohli i ti, kteří hudbu instrumentovali – od pětadvacetiletého Davida Solaře po dvaasedmdesátiletého Milana Kymličku; všichni přinesli nápady a postupy tak osobité, že album dostávalo další, pro mě překvapivé vrstvy. Podobně spletitá a plná překvapení byla i cesta za interpretačním výrazem; tutéž píseň nazpívalo i sedm různých zpěvaček. Výsledkem je pásmo jako běh života: v prvním šansonu se potkáváme s dívkou teprve klopýtající přes práh dospělosti, zatímco na posledním k nám mluví dáma, která má na co vzpomínat. Nakonec to kupodivu nebyly hvězdy známé z rozhlasu a televize, ale dívky a ženy vystupující spíš na klubové scéně, kdo mě dokázal zaujmout a dojmout. A znovu mě utvrdit v původním dojmu: ženský hlas je nejtajuplnějším nástrojem v orchestru světa. Michal Horáček (září 2008) Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1