Počet záznamů: 1
Guerra, Wendy, 1970- - Autor
Vyd. 1. - V Praze : Odeon, 2008 - 153 s. ; 21 cm
ISBN 978-80-207-1267-7 (váz.)
Světová knihovna ;
kubánské prózySignatura C 175.554 Údaje o názvu Všichni odcházejí / Wendy Guerra ; [přeložila Denisa Kantnerová] Záhlaví-jméno Guerra, Wendy, 1970- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje V Praze : Odeon, 2008 Fyz.popis 153 s. ; 21 cm ISBN 978-80-207-1267-7 (váz.) Číslo nár. bibl. cnb001788815 Edice Světová knihovna (Odeon) ; sv. 68 Poznámky Přeloženo ze španělštiny Originál Todos se van Forma, žánr kubánské prózy Konspekt 821.134.2-3 - Španělská próza, španělsky psaná MDT 821.134.2(729.1)-3 , (0:82-3) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Už nevím, kdy mě napadlo přestat být malou holkou. Žiju ponořená do Deníčku a jedině na jeho stránkách se chovám přirozeně a uvolněně. V něm jsem byla vždycky dospělá; předstírala jsem, že jsem holčička, ale nebyla to pravda. Příliš dospělá pro Deníček a příliš dětská pro okolní svět… Pisatelka deníku Nieve Guerra žije se svou matkou, rozhlasovou redaktorkou, a švédským otčímem, zaměstnancem jaderné elektrárny, na karibském pobřeží Kuby. Šťastné dny dětství končí ve chvíli, když se objeví její biologický otec a dostává ji do péče. Odváží ji na venkov a týrá ji, vězní, nedává jí najíst, zakazuje jakýkoli kontakt s matkou. Po mnoha výstupech je otci odejmuta - poté když si sama rozbije hlavu o trubky v tělocvičně. Deníček z dětství nás uvádí do kubánské reality roku 1978 - záměrně nemotorný styl zápisků malé holky konstrastuje s bezvýchodností situace a přízračnou realitou, kterou nám obratně zprostředkovává. Deníček z dospívání z druhé poloviny 80. let už ukazuje trochu jinou tvář: ostřejší, radikálnější. Do Havany se s matkou vracejí v době, kdy se tisíce Kubánců uchylují na peruánskou ambasádu a dožadují se práva opustit zemi. Téměř dospělá Nieve se seznamuje s malířem Osvaldem, který odjíždí do Francie a slibuje jí, že za ním bude moci brzy přijet. Postupně všichni odcházejí…Ve střední a východní Evropě padá jeden režim za druhým. Sugestivní portrét "komunistického skanzenu" od konce sedmdesátých do začátku devadesátých let přináší vedle ryze intimních vztahů - k matce, k milenci - také pozoruhodné reflexe vlastního já. Nechybí však ani politická rovina: Nieve se s Castrovou mocí chtě nechtě střetává na každém kroku. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1