Počet záznamů: 1  

Císařovy děti nemají šaty

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Messud, Claire, 1966- - Autor
    Vyd. 1. - V Praze : Odeon, 2008 - 475 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-207-1265-3 (váz.)
    Světová knihovna ;
     americké romány
    SignaturaC 175.398
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Na Sadech - dospělé ( beletrie ) k vypůjčeníC 175.398 a1   
    Suché Vrbné nedostupnýC 175.398 SV   

    Údaje o názvuCísařovy děti nemají šaty / Claire Messudová ; [přeložila Markéta Musilová]
    Záhlaví-jméno Messud, Claire, 1966- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeV Praze : Odeon, 2008
    Fyz.popis475 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-207-1265-3 (váz.)
    Číslo nár. bibl.cnb001788813
    Edice Světová knihovna (Odeon) ; sv. 66
    PoznámkyPřeloženo z angličtiny
    OriginálEmperor's children
    Forma, žánr americké romány
    Konspekt821.111(73)-3 - Americká próza
    MDT 821.111(73)-31 , (0:82-31)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Skvělá společenská mozaika ze současného New Yorku. V popředí stojí trojice postav, spolužáků z elitní Brownovy univerzity, kteří měli spoustu plánů, snů a předsevzetí. Teď je jim třicet a nejsou o mnoho dál než před deseti lety - kariéra a peníze se jim vyhýbají. Potácejí se mezi frustracemi z osobních selhání a euforickými stavy. Veškerá hra jednou ráno končí: to ráno, kdy narazí první letadlo do Světového obchodního centra. Podle autorky je 11. září kulisa dějin, událost, po které zůstává jen kocovina.Ukázka z textuMarině připadalo, jako by teď s knihou začínala úplně od začátku. Ve skrytu věřila, což nemohla nikomu přiznat, že když se ona a Ludovik konečně svlékli, ono nové prozření, zářivé odhalení vstoupilo i do celého jejího života. Měla pocit, že teprve teď rozumí tomu, o co vlastně v "oblékání" běží, vzpomněla si na Adama - na ráj? A proč ne na Evu? -, je to jenom maškaráda, celé je to jedna velká šaráda. Na jedné straně je potřeba takové komedie, na straně druhé zoufalá marnost takového konání. Ještě lépe to bylo vidět u dětí: každý z rodičů spolu se společností klade na své dítě hrozné břemeno, to krejčovské je ze všech břemen nejnápadnější, břemeno v podobě dusivých představ a plánů, jež s dětmi jejich rodiče či společnost mají. Být sám sebou, najít si vlastní styl - to byly boje, které sváděli dospívající a mladí obecně. Stejné boje se v téhle mládím posedlé kultuře přesunuly dál do středního věku. Najednou jí došlo, jak divná je snaha dospělých být mladý, obzvláště když mladí nemají čas na to stát se sami sebou a jsou většinou tím, co z nich udělali dospělí, jsou takoví, jaké je chtějí dospělí mít. Ten tlak je hrozný. Je to neskutečně falešné. Vzpomněla si, jak si Daniela jednou dělala legraci, když zrovna pěchovala do balíku pro Armádu spásy pletené svetry, mandarinkově oranžové, bledě modré a brčálově zelené, dárky od Randy. Teprve až po dvacátých sedmých narozeninách, kdy stála tváří v tvář těmto nadmíru ohavným kusům oblečení od maminky, jí došlo, že je nejvyšší čas, aby si začala vybírat svou garderóbu sama, že je to přímo její morální povinnost. Rozchod s rodiči - až teď, když se o takových věcech bavila s Ludovikem, pochopila, jak je to důležité - může mít nejrůznější podoby. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.