Počet záznamů: 1
Faber, Adele - Autor
Vyd. 1. - Brno : Computer Press, 2007 - 168 s. : il. ; 23 cm
ISBN 978-80-251-1514-5 (brož.)
Pedagogicko-psychologický rádce rodiče
Mazlish, Elaine - Autor Coe, Kimberly Ann - Ilustrátor
dospívající mládež psychologie adolescentů interpersonální komunikace interpersonální vztahy rodiče a děti
příručkySignatura C 326.895 Umístění 316.77 - Interpersonální komunikace Údaje o názvu Jak mluvit, aby nás teenageři poslouchali, jak naslouchat, aby nám teenageři důvěřovali / Adele Faber a Elaine Mazlish ; ilustrovala Kimberly Ann Coe ; [překlad Eva Vrůblová] Záhlaví-jméno Faber, Adele (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Brno : Computer Press, 2007 Fyz.popis 168 s. : il. ; 23 cm ISBN 978-80-251-1514-5 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001714685 Edice Pedagogicko-psychologický rádce rodiče Poznámky Přeloženo z angličtiny Originál How to talk so teens will listen and listen so teens will talk Dal.odpovědnost Mazlish, Elaine (Autor)
Coe, Kimberly Ann (Ilustrátor)
Předmět.hesla dospívající mládež * psychologie adolescentů * interpersonální komunikace * interpersonální vztahy * rodiče a děti Forma, žánr příručky Konspekt 316.4/.7 - Sociální interakce MDT 316.346.32-053.6 , 159.922.8 , 316.772.4 , 316.472.4 , 173.5/.7 , (035) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 316.77 - Interpersonální komunikace Druh dok. KNIHY Máte doma puberťáka a čím dál méně si rozumíte? Tato kniha je skvělým rádcem, jak jednat s dospívajícími tak, aby naše slova brali vážně, a jak jim naslouchat, aby v nás dospělých viděli partnera, nikoliv nepřítele. Způsoby jednání a tipy, jak vést dialog, jsou velmi názorně předvedeny na kreslených scénkách. Autorky využívají hlavně příkladů ze života a rozhovorů mezi rodiči a jejich dětmi. Na příkladu jiných rodin si lépe uvědomíte, kde se dopouštíte chyb a poučíte se, jak některé zaběhnuté způsoby chování změnit. V knize naleznete: Jak se vžít do pocitů vašeho dospívajícího dítěte - jak nezlehčovat jeho přání, nezavrhovat za každou cenu jeho názory, ale jak nalézt společnou řeč nad daným problémem. Jak neobracet názory dítěte proti nám svým věčným a marným vyčítáním, rozkazy a sáhodlouhým moralizováním, ale jak lépe popsat problém, své rodičovské pocity a to, co od dítěte očekáváme. Jak můžeme použít i humorné nadsázky k dosažení výchovného cíle a spolupráce dospívajícího. Jak pokárat, ale nepotrestat, aby si dítě lépe uvědomilo svou zodpovědnost, nikoliv aby se vzpříčilo dalším výchovným pokusům. Jak pochválit a jak vyjádřit naši nespokojenost. Jak najít kompromisy na obou stranách tak, aby neutrpěla výchova, ale zároveň aby nedocházelo ke zbytečným střetům při řešení někdy i malicherných problémů (úklid pokoje, pomoc v domácnosti, večerní návraty...). Názory dospívajících na výchovné postupy a chování dospělých, co je na nás „štve“, což nám ulehčí pochopení, proč k některým výchovným krizím dochází. Kromě toho nám tato kapitola umožní zavzpomínat na dobu, kdy jsme to prožívali my sami a usnadní nám vcítit se do mysli našeho potomka. Problémy s alkoholem, sexem a drogami – jak dítě neinformovat o nebezpečí dlouhými rodinnými přednáškami, ale působit na něj průběžně a téměř nenápadně. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1