Počet záznamů: 1
Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Göbelová, Taťána - Autor
Vydání: 1. - 119 stran ; 24 cm
ISBN 978-80-7464-808-3
učitelská profese učitelská profese hodnotová orientace pedagogické dovednosti etika povolání
monografieSignatura C 371.523 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Údaje o názvu Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele / Taťána Göbelová Záhlaví-jméno Göbelová, Taťána (Autor) Údaje o vydání Vydání: 1. Nakladatel Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2015 Fyz.popis 119 stran ; 24 cm ISBN 978-80-7464-808-3 Kč 190,00 Číslo nár. bibl. cnb002773572 Poznámky 200 výtisků Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla učitelská profese * učitelská profese - etické a morální aspekty * hodnotová orientace * pedagogické dovednosti * etika povolání Forma, žánr monografie Konspekt 17 - Etika. Morální filozofie MDT 37.091.12 , 17 , 316.752 , 37.091.321 , 174 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Druh dok. KNIHY Téma profesních hodnot a etických principů učitele je teoreticky a výzkumně řešeno v návaznosti na připravovaný profesní standard učitele, jeho část Učitel a jeho profesní Já. Monografie je členěna do sedmi kapitol. V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k legislativnímu rámci výkonu profese, profesním kompetencím a profesním činnostem. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzována oblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických a etických přístupů. 4. Kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesní hodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesu učitele. Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1