Počet záznamů: 1
Feuerstein, Reuven, 1921-2014 - Autor
Vydání první - 190 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-262-1168-6
Falik, Louis H. - Autor Feuerstein, Refael S. - Autor Bohács, Krisztina - Autor Pokorná, Věra - Překladatel
speciální vzdělávací potřeby poruchy řeči vývoj řeči řečové dovednosti vyučovací metody
populárně-naučné publikaceSignatura C 372.173 Umístění 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině Unifikovaný název Think-aloud and talk-aloud approach to building language. Česky Údaje o názvu Myslet nahlas - mluvit nahlas : přístup k rozvoji řeči / R. Feuerstein, L.H. Falik, R.S. Feuerstein, K. Bohács ; z anglického originálu A think-aloud and talk-aloud approach to building language: overcoming disability, delay, and deficiency přeložila Věra Pokorná Záhlaví-jméno Feuerstein, Reuven, 1921-2014 (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Portál, 2017 Fyz.popis 190 stran ; 21 cm ISBN 978-80-262-1168-6 Číslo nár. bibl. cnb002866391 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie Dal.odpovědnost Falik, Louis H. (Autor)
Feuerstein, Refael S. (Autor)
Bohács, Krisztina (Autor)
Pokorná, Věra (Překladatel)
Předmět.hesla speciální vzdělávací potřeby * poruchy řeči * vývoj řeči * řečové dovednosti * vyučovací metody Forma, žánr populárně-naučné publikace Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.04 , 616.89-008.434 , 616.22-008.5 , 159.946.3 , 612.789 , 81'233 , 37.091.3 , (0.062) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině Druh dok. KNIHY Feuersteinova metoda zlepšuje poznávací dovednosti člověka a jeho schopnost organizace informací. Podle autora není inteligence neměnnou strukturou, ale je možné s ní pracovat a rozvíjet ji. V této knize autoři rozvíjejí Feuersteinovy principy, založené mj. na neurobiologických výzkumech, v přístupu k stimulaci a obohacení jazykového vývoje malých dětí a těch starších dětí a dospělých, kteří trpí mentální či jinou poruchou. Přístup je založen na principu samomluvy, resp. zprostředkované samomluvy, kdy je dítě účastno samomluvy dospělého (rodič, učitel, terapeut, vychovatel), což mimovolně rozvíjí jeho vlastní jazykové schopnosti. Klíčovým rysem metody je rezignace na interakci s dítětem – cílem není vtáhnout je do komunikace, ale držet ho v prostředí přirozeného jazyka (s dalšími prvky, jako je intonace, gesta, mimika…), které podněcují jeho vlastní schopnost jazykového rozvoje. Dalším krokem může být motivace dítěte k vlastní samomluvě, která je pro ně přijatelnější než komunikace s druhým, přičemž nejde o patologický jev, ale formu rozvoje. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1